עופר וינטר על הרדיפה נגדו: הגעתי ל’חקירה תחת אזהרה’, שיטה טובה

תת אלוף עופר וינטר, שישתחרר בקרוב סופית משירות בצה"ל, התייחס לתחקיר הצה"לי על מחדלי ה-7 באוקטובר שפוגע במארג הלחימה, על ההיערכות של האוגדה שלא התאימה, ועל 'פקודת הקרב' שלו ללוחמי גבעתי ב'צוק איתן' שגרמה לסערה • "היו לזה השלכות במשך עשור, גם לחקירות"
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 21:53

תת-אלוף עופר וינטר, שישתחרר בקרוב באופן סופי משירות בצה”ל, נאם היום (ראשון) בכנס ‘בית המשמר של הרב קוק’ –  והתייחס לתחקיר הצה”לי על מחדלי ה-7 באוקטובר, לההערכות באוגדה שלא הייתה מתאימה – ול’פקודת הקרב’ שלו  ללוחמי גבעתי שגרמה לפני עשור לסערה.

“אני ער לתחקירים ולסוג התחקירים, ואם הייתי יכול לייעץ למי שנמצא בתפקידים הבכירים כרגע, הייתי ממליץ לא לעשות את שיטת התחקירים שעושים כרגע, זה לא מעניין מי אמר מה אמר ואיפה, זה חשוב להיסטוריה, זה לא התחקיר ממנו צריך ללמוד”, אמר.

לפי דיווח בערוץ 14, וינטר הדגיש כי התחקיר פוגע במארג הלחימה: “אם הייתי קצין, הייתי אומר: ‘אני אחראי, אבל באמת אחראי, לא אני אחראי אתם אשמים”.

וינטר סיפר על תרחיש הייחוס למתקפה של חמאס בשטח ישראל: “האוגדה נערכה לחדירה של שישה צירי חדירה במקביל בתרגילים – וגם על התרחיש הזה תמיד באוגדה אמרו ‘מה פתאום זה לא יקרה, בלי שום התרעה מודיעינית, אין סיכוי שזה יקרה’”.

וינטר הזכיר כי במתקפה ב-7 באוקטובר היו 60 צירי חדירה – פי 10 מהתרחיש אותו תרגלו באוגדה.

נושא נוסף עליו דיבר מח”ט גבעתי לשעבר, היה ‘דף הקרב’ ללוחמי החטיבה לפני הכניסה לעזה במבצע ‘צוק איתן’, שגרם אז לסערה ציבורית: “חטפתי עליו באופן לא פשוט, ובמשך עשור אני חושב שהיה לזה אימפקט והשלכות”, סיפר וינטר.

“מחקירות שלא הייתי רגיל אליהם, הגעתי לחקירת מצ”ח תחת אזהרה על כל מיני דברים.. זו שיטה טובה, שמים אותך בחקירה תחת אזהרה, מפרסמים בתקשורת ‘הוא נחקר תחת אזהרה’ ואז העם הפשוט אומר: ‘רגע אין מצב שאין עשן בלי אש, זה לא יחקרו אותו באזהרה סתם’. אז אפשר, זו שיטה טובה…”, ביקר התת אלוף את התנהלות מצ”ח באותו אירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות