אב שכול שאיים “לרצוח את הבן של הרמטכ”ל” נעצר. ומה קרה בבימ”ש?

יואל דגן, אביו של סמ"ר שלו דגן הי"ד שנפל ב-7 באוקטובר, נעצר בחשד שבמהלך שיחה עם מוקד המשטרה, השמיע איומים כלפי בנו של הרמטכ"ל וראש אכ"א • המשטרה כלאה אותו וביקשה את הארכת מעצרו ב-5 ימים - השופט שחרר אותו בו-במקום
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 18:24

שוטרי תחנת זבולון עצרו במוצאי שבת את יואל דגן, אביו של סמ”ר שלו דגן הי”ד שנפל ב-7 באוקטובר – לאחר שעל פי החשד התקשר למוקד המשטרה, ובמהלך השיחה הקשה “איים לרצוח את בנו של הרמטכ”ל ולפגוע בראש אכ”א”.

לפי הדיווח של יואב איתיאל באתר וואלה, כבר בחקירתו הראשונית התנצל דגן על דבריו, והבהיר כי הדברים נאמרו מתוך סערת רגשות ולא מתוך כוונה ממשית לפגוע במישהו.

אבל חוקרי תחנת זבולון כלאו אותו והיום (ראשון) ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים בבית משפט השלום בקריות.

השופט מוטי כהן דחה את בקשת המשטרה ושיחרר אותו בו-במקום.

“ברור לכל בר דעת מצבו הרגשי של החשוד, ולא ניתן להקל ראש בדברים שעברו עליו ובנורא מכל – שכול שפקד אותו עם נפילת בנו”, קבע השופט כהן. “התקופה בה אנו מצויים מעוררת רגשות קשים וכאזרח במדינה דמוקרטית גם החשוד יכול ואולי אף חייב להביע עמדותיו, ואולם גם אלו צריכות להיעשות במסגרת החוק”.

לפי הדיווח, השופט שיחרר אותו בתנאי שלא ייצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים למשך 30 יום, ההתחייבות עצמית בסך 10,000 ש”ח והתייצבות לחקירה בכל עת שיידרש.

לפי הדיווח ב’וואלה’, בזמן הדיון, השוטרת שליוותה את דגן התחילה לבכות באולם.

סמל ראשון שלו דגן הי”ד בן ה-20, ששירת כמש”ק קשר בגדוד 51 של גולני, היה בסיור שגרתי בגבול עזה בבוקר ה-7 באוקטובר והיה מראשוני הנופלים עם פרוץ המלחמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות