יורי, אדריאן מרסלו ויוחנן הי”ד נרצחו בפיגוע ב’מעבר אלנבי’

חיים טוויל
|
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 14:47
הנרצחים בפיגוע במסוף המטענים ב’מעבר אלנבי’: יוחנן שחורי הי”ד, בן 61, אב ל-6 ילדים ממעלה אפרים, שעבד כמנהל עבודה במסוף המטענים, אדריאן מרסלו פודסמסר הי”ד מאריאל, ויורי בירנבאום הי”ד בן 65, אב ל-3 ילדים ממושב נעמ”ה בבקעת הירדן • המחבל, ירדני בן 39 – חוסל

בפיגוע הרצחני במעבר אלנבי הבוקר (ראשון) נרצחו יוחנן שחורי הי”ד בן 61 ויורי בירנבאום הי”ד בן 65, ואדריאן מרסלו פודסמסר הי”ד בן 57.

המחבל שפתח לעברם באש מטווח קצר  חוסל על ידי המאבטחים במעבר הגבול עם ירדן.

יוחנן שחורי הי”ד היה נשוי ואב לשישה ילדים. תושב מעלה אפרים כמעט 30 שנים, ואף היה חבר מליאת המועצה משנת 2013.

שחורי עבד בהעברת המטענים במסוף כמנהל עבודה. הוא התנדב במשך שנים ארוכות במשמר האזרחי, וגויס מיד עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר לכיתת הכוננות,

מועצה מקומית מעלה אפרים ספדה על הירצחו של יוחנן: “מודיעה בהלם ובצער כבד על הירצחו של תושב היישוב וחבר המועצה לשעבר יוחנן שחורי. החל מ-7 באוקטובר 2023, מיד עם גיוסם של כל חברי כיתת הכוננות לצבא, גויס יוחנן שחורי לכיתת הכוננות וביצע כל משימה שנדרש מתוך שליחות ומחויבות לביטחון התושבים. יוחנן שחורי היה מתנדב במשמר האזרחי בשגרה לאורך שנים ארוכות.

“אנו כואבים את הירצחו של חברנו היקר ומשתתפים בצערה הגדול של המשפחה.המועצה משתתפת בצערם של שתי משפחות שיקיריהם נרצחו בפיגוע הנתעב”.

יורי בירנבאום הי”ד, ממושב נעמ”ה בבקעת הירדן, עלה לארץ בשנות ה-90. יורי אב לשלושה ילדים – פיליפ, אורלי ואנדרי. אשתו טובה ע”ה נפטרה מסרטן לפני עשר שנים. הוא עבד במסוף במעבר אלנבי.

אדריאן מרסלו פודסמסר הי”ד, אב ל-4,  תושב אריאל, יובא מחר בשעה 16:00 למנוחות בבית העלמין באריאל.

בעיריית אריאל ספדו: “תושבי אריאל ועם ישראל כולו מרכינים ראש על הירצחו של אדריאן מרסלו פודסמסר, תושב העיר, בפיגוע הבוקר במעבר אלנבי. אנו משתתפים בצער המשפחה ומלווים אותה. יהי זכרו ברוך”.

מחקירת הפיגוע עולה, כי מאהר ג’אזי, אזרח ירדני בן 39, המשמש כנהג משאית שהגיע למסוף המטענים, ירה לעברם מטווח קצר, לפני שלב הבידוק טרם המעבר לישראל.

המחבל חוסל על ידי מאבטחי רשות שדות התעופה. בצה”ל שללו את החשד שהמשאית ממולכדת.

בעקבות הפיגוע, הוחלט לעצור זמנית את פעילות מעברי הגבול היבשתיים, מאילת ועד נהר הירדן.

משרד הפנים הירדני פרסם כי הרשויות במדינה פתחו בחקירת הפיגוע. גורם ירדני רשמי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המדינה סגרה את המעבר מהצד הירדני.

בערוץ אל ערבי דווח כי כוחות צה”ל עצרו מספר פועלים פלסטינים ונהגי משאיות ירדנים וחוקרים אותם.