3 נרצחו בפיגוע ירי ב’מעבר אלנבי’: המחבל, שהגיע מירדן, חוסל

שלושה מעובדי 'מעבר אלנבי' כבני 50 נרצחו בפיגוע ירי שביצע מחבל במסוף המטענים, המשמש את מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי במעבר בין ישראל לירדן • צה"ל מאשר: נהג משאית שהגיע מהצד הירדני הסליק נשק במשאית, וכשהגיע מול העובדים הישראלים שלף את הנשק ופתח בירי
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 10:21

שלושה בני אדם כבני 50 נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי  במסוף המטענים במעבר אלנבי שבגבול ישראל-ירדן.

המחבל חוסל על ידי מאבטחי המסוף.

כוחות הבטחון ביצעו סריקות נרחבות כדי לוודא שאין מחבלים נוספים במקום ולשלילת חשד למלכוד המשאית במטענים.

מעבר אלנבי נסגר לשני הכיוונים עד להודעה חדשה.

צוות הצלה הוזעקו לזירה וביצעו פעולות החייאה על הנפגעים, אך למרבה הצער לא נותר להם אלא לקבוע את מותם במקום.

מסוף המטענים באלנבי משמש, בין היתר, את מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

מחקירה ראשונית עולה, כי נהג משאית שהגיע מהצד הירדני לעבר אזור הפריקה המשותף, הסליק נשק במשאית, ובהגיעו אל מול העובדים הישראלים שלף את הנשק  ופתח בירי מטווח קצר לפני שלב הבידוק.

דובר צה”ל אישר,  כי “מחבל הגיע דרך ירדן במשאית לכיוון מעבר אלנבי שבחטיבת הבקעה והעמקים, פרק מהמשאית ופתח בירי לעבר כוחות שאבטחו במעבר. המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון, נקבע מותם של מספר אזרחים ישראליים שנפגעו כתוצאה מהפיגוע. כוחות צה”ל קפצו לנקודה ופועלים כעת לשלילת חשד למלכוד המשאית במטענים”.

 

תיעוד: נהגים ועובדים שהיו במעבר אלנבי בזמן הפיגוע עוכבו עם ידיים מורמות

אבי יודקאווסקי, חובש איחוד הצלה שהגיע לזירה: “מדובר בזירה קשה מאוד. למרבה הצער נקבע מותם של שלושה גברים שנורו, עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו”.

חובש רפואת חירום במד”א יותם צור סיפר: “מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו שלושה גברים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופם. יחד עם כוח רפואה של צה”ל ביצענו בהם פעולות החייאה שלאחר מכן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום”.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני אמר לאחר הפיגוע: “מדובר באירוע לא פשוט, עם תוצאה קשה. אנחנו יודעים שמדובר בנהג משאית ירדני שירד מהמשאית, שלף אקדח, סיים מחסנית ראשונה וטען מחסנית שנייה. התוצאה קשה מאוד עם שלושה נרצחים. אנחנו יודעים שבירדן יש אוכלוסייה ערבית שמקורה ביו”ש והיא תומכת חמאס. היא גם מעודדת את הרצח הנתעב ב-7 באוקטובר.

“אנחנו לומדים את האירוע כדי שאירועים כאלה לא ישנו. הגזרה הירדנית בהחלט היא במוקד תשומת הלב של פיקוד מרכז והם נערכים וערוכים. מעבר אלנבי אמור להיות מעבר של שלום, אבל ידענו בעבר גם פיגועים מסוג זה”.

תנועת ‘רגבים’ בדרישה מהממשלה בעקבות הפיגוע הרצחני במעבר אלנבי: “למיטב ידיעתנו, בפיגוע הרצחני הבוקר במעבר אלנבי אין מדובר הפעם במשאית של שיירה ‘הומניטרית’ לחמאס. עם זאת, ההשראה וניסיונות החיקוי לפיגועים דומים עלולים להיות סיכון ביטחוני ממשי לחיילנו שנאלצים ללוות את המשאיות שמספקות אספקה וחמצן למחבלי החמאס.

“יש לעצור במיידי את המכונה המשומנת של המשאיות לסינוואר כדי להשיב את החטופים הביתה ולהכריע את חמאס.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות