השרים הוזהרו: ביטול מעונות היום יגרום לירידה בתעסוקת חרדיות

לקראת דיון שיתקיים בישיבת הממשלה על הפסקת סבסוד מעונות היום לאברכים מחויבי גיוס: 'הרשות לפיתוח כלכלי חברתי למגזר החרדי' במשרד ראש הממשלה שיגרה מכתב לשרי הממשלה בו מוצגת התנגדות הרשות לביטול הסבסוד
אריה ריבקינד
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 08:23

לקראת דיון שיתקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה על הפסקת סבסוד מעונות היום לאברכים מחויבי גיוס – לאור החלטת המשנה ליועמ״ש גיל לימון – שיגרה הבוקר ‘הרשות לפיתוח כלכלי חברתי למגזר החרדי’ במשרד ראש הממשלה מכתב לשרי הממשלה ובו מוצגת התנגדות הרשות לביטול הסבסוד.

במכתב ששיגר ראש הרשות החרדית רועי אסף הוא מבהיר כי הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה מתנגדת להחלטה, משום שהיא תפגע באוכלוסייה רחבה, וכי להחלטה יש השפעה ישירה על תעסוקת נשים חרדיות.

עידוד תעסוקת נשים חרדיות הינו יעד של ממשלת ישראל, כפי שבא לביטוי בהחלטות ממשלה ובצעדי מדיניות מזה שנים, ואין מי שחולק על חשיבות שילובן בשוק העבודה. סבסוד מעונות היום ניתן על מנת לקדם מטרה זו, ולמעשה מאפשר אותה. “אנו סבורים כי מניעת הסבסוד תגרום ליציאת נשים משוק העבודה, ולהשלכות רוחב שליליות אחרות”, נאמר באזהרת ראש הרשות.

במכתבו מציין אסף, כי המהלך עשוי להוביל לירידה בשיעורי התעסוקה של נשים חרדיות, באיכות עבודתן וכן בצמצום באחוזי המשרה שלהן. נשים שבכל זאת תמשכנה לעבוד, תחפשנה מסגרות חינוך חלופיות זולות, דבר שיביא לפריחה של מסגרות חינוך פיראטיות, לא מפוקחות ולא בטיחותיות.

במכתב נאמר עוד, כי  פגיעה בסבסוד תביא לסגירה של מעונות יום, דבר שעשוי להוביל לפיטורין של נשים חרדיות רבות שעובדות במעונות אלו.

“שינוי תנאי הזכאות לסבסוד המעונות באופן שלא מותיר תקופת הסתגלות למשפחות שעתידות להיפגע מהמהלך, מותיר את האזרח במצב של חוסר יכולת ליישר קו עם התכלית של השינוי, ובכך למעשה פוגעות בו ללא אפשרות לזמן הסתגלות”, נכתב.

ברשות קובעים, כי יש לדחות את הביצוע על מנת לאפשר למחוקק ו/או לרשות המבצעת למצוא פתרון, אשר יועיל עם המשק הישראלי ובדומה לפסיקה שניתנה בזמן הממשלה הקודמת, זאת לצד הפרדה בין מעמד הבעל לבין זכויות הנשים העובדות בנוהל תמיכות חדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות