חיזבאללה שיגר כ-50 טילים לאצבע הגליל: צה”ל תקף מטרות בלבנון

אזעקות נשמעו במהלך הלילה בקריית שמונה וביישובים אחרים בגליל העליון • זוהו לפחות 50 שיגורים לעבר ישראל • הלימודים יתקיימו כסדרם • כתב צבאי: חיזבאללה כבר לא מסתתר הלילה מאחורי הצגות על "ירי לעבר בסיסים צבאיים", אלא מודה שכיוון לפגוע באזרחים
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 07:49

חיזבאללה שיגר לפנות בוקר (ראשון) מטח כבד של עשרות רקטות לעבר יישובים בגליל העליון. לא היו נפגעים.

“בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קריית שמונה בשעה 00:57 ובין השעות 2:34-2:39, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את רובם, זוהו נפילות במרחב, אין נפגעים”, נמסר מצה”ל.

בהודעה נוספת של דובר צה”ל נאמר: “בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל העליון בשעה 5:35, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים, השאר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים”.

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עיתרון, מארון א-ראס ויארון שבדרום לבנון.

אמש, כלי טיס תקף וחיסל מחבלים של ארגון הטרור אמל שפעלו בתוך מתחם צבאי של  חיזבאללה במרחב פארון שבדרום לבנון.

בארגון חיזבאללה קיבלו אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל ואמרו כי שיגרו מטח רקטות לאזור קריית שמונה – בתגובה לתקיפת רכב אתמול בכפר פרון שבדרום לבנון, שבה לפי דיווחים במדינה נהרגו כמה אנשי הצלה.

בעקבות ירי הרקטות, גם לעבר יישובים שלא פונו, קיימו בפיקוד העורף הערכת מצב שבסופה הוחלט כי יום הלימודים בגולן יתקיים כסדרו.

גם בגליל העליון הלימודים מתקיימים כסדרם.

במועצה ממליצים שלא להגיע ליישובי צפון עמק החולה, בהם: גונן, שמיר, להבות הבשן, עמיר, כפר סאלד, כפר בלום, שדה נחמיה ונאות מרדכי.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ כתב:

– כ-100 שיגורים לעבר הצפון המטווח ביממה האחרונה, מחציתם במהלך הלילה.

– מבנה בקריית שמונה ספג פגיעה ישירה של רקטה הלילה, ללא נפגעים.

– כבר קרוב ליממה שיישובי הגליל העליון, המפונים והלא מפונים, נמצאים בעוצר דה-פקטו: הם נדרשים לא לנוע במרחב היישוב ולהישאר בסמוך לממ״דים. לא בטוח שהלימודים בצפון עמק החולה ייפתחו הבוקר.

– חזבאללה נטל אחריות בשעות האחרונות על ירי למוקדים אזרחיים – לעיר קריית שמונה ולקיבוץ שמיר הלא מפונה. הוא כבר לא מסתתר הלילה מאחורי הצגות על “ירי לעבר בסיסים צבאיים”, אלא מודה באופן מפורש שהוא כיוון לפגוע באזרחים וגם ביישובים מאוכלסים ולא מפונים.

אם זו לא עילה לשלוח 100 מטוסי קרב ולהשמיד מרחבי שיגור שלמים בלבנון כפי שנעשה ב’מתקפת המנע’ לפני שבועיים – אני לא יודע מה כן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות