מכשול: חמאס הקשיח עמדות • הערכה: ביידן יכשל בהבאת עסקה

ב'וושינגטון פוסט' מדווחים כי חמאס הציב דרישות חדשות במשא ומתן: מתעקש על שחרור אסירים 'כבדים', כולל רוצחים עם "דם על הידיים", גם עבור שחרור חטופים חולים ומבוגרים • גורמים בארה"ב מעריכים: הסיכויים לעסקה קלושים אם אף צד לא יסכים פשרות
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 01:28

‘הוושינגטון פוסט’ דווח הערב (מוצאי שבת) כי חמאס הציב דרישות חדשות במסגרת המשא ומתן לשחרור חטופים ישראלים הנמצאים בשבי ברצועת עזה.

על פי הדיווח, עד לפני מספר ימים חמאס הסכים למשוואה לפיה מחבלים עם “דם על הידיים” ישוחררו רק בתמורה לשחרור חיילים ישראלים. אלא שכעת חמאס הקשיח את עמדותיו, העלה את הרף – ודורש שחרור של מחבלים שרצחו יהודים גם בתמורה לשחרור חולים ומבוגרים בשלב הראשון של העסקה.

ב’וושינגטון פוסט’ נטען, כי בגלל הקשיים האחרונים שעלו, ההערכות בארה”ב הן שהנשיא ג’ו ביידן לא יצליח להביא עסקה עד סוף כהונתו, וכי סיכוייו לסיים את המלחמה בעזה ולהחזיר הביתה את החטופים הנותרים לפני שיעזוב את תפקידו, נראים רחוקים. “הדבר יכתים את מורשתו”, נאמר בדיווח.

למרות הקשיים שמציב ארגון הטרור שוב ושוב, פקידים בממשל ביידן אמרו לעיתון כי הם ימשיכו לנסות להגיע לעסקה לשחרור החטופים, כל עוד הם סבורים שיש לזה סיכוי קלוש להצליח.

מקור פלסטיני המעורב במו”מ מסר כי חמאס לא העלה את מספר האסירים שהוא דורש לשחרר בתמורה לכל חטוף. לדבריו, המחלוקת כעת מתמקדת בכמות האסירים ה’כבדים’ שישוחררו במסגרת העסקה.

נתניהו יקיים מחר התייעצות ביטחונית, שלאחריה יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 21:00, ויקבל סקירה על המגעים לעסקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות