מולדובה חוסמת ‘הרכבת האווירית’ ל’אומן ר”ה’: זה הפתרון המסתמן

נציגי הממשל במולדובה הפתיעו את 'איחוד ברסלב': אין למדינה אפשרות לאפשר את נחיתת 'הרכבת האווירית' של טיסות הצ'רטר מישראל לאומן - מסיבות ביטחוניות • הפתרון המסתמן: להעביר את רוב טיסות הצ'רטר לנחיתה ביאשי שברומניה הסמוכה
נתן פרל
ה' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 01:04

מזה מספר חודשים מנהלים נציגי ‘איחוד ברסלב’ באומן, בראשות הרב נתן בן נון, מגעים ודיונים אינטנסיביים מול ממשלת מולדובה, כדי לאפשר נחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בקישינב – של חלק משמעותי מהטיסות המובילות את אלפי החסידים לאומן, לקראת ראש השנה.

במהלך הפגישות הגישה ממשלת מולדובה לנציגי ‘איחוד ברסלב’ רשימת דרישות מופרזת, תוך שהם מבטיחים כי בתמורה למילוי דרישותיהם – יאפשרו את מעבר רבבות חסידי ברסלב דרך שדה התעופה  בקישינב.

ב’איחוד ברסלב’ טוענים כי למרבה הצער, ברגע האחרון נציגי הממשל במולדובה הפתיעו וגילו שכל המשא ומתן לא רלוונטי, מכיוון שאין למדינה אפשרות לאפשר את הרכבת האווירית ולהתמודד עם הדרוש לכך מסיבות ביטחוניות.

הרב נתן בן נון, יו”ר ‘איחוד ברסלב’ באומן אומר: “כרגע אנחנו עובדים מול סוכני הנסיעות כדי לוודא שיש להם את כל מה שהם צריכים כדי להעביר את הטיסות שלהם ליעדים חילופיים, ואנחנו כאן כדי לעזור לסוכני הנסיעות ולכלל חסידי ברסלב בכל הדרוש, כדי להתמודד במצב החדש שנוצר.

“חשוב לשים לב שכרגע מדובר רק על טיסות הצ’רטר שתוכננו לנחות בקישינב –  וכרגע נראה שהנחיתה שלהם לא תאושר”. לפי ‘איחוד ברסלב, למרבית הטיסות כבר הושגו אישורי נחיתה בשדות תעופה חילופיים במזרח אירופה.

בכל הנוגע לטיסות סדירות שהיעד שלהן הוא קישינב – אין שום שינוי והן ינחתו במולדובה כמתוכנן.

כמו כן, מעברי הגבול הקרקעיים של מולדובה פתוחים למעבר ולכן הפתרון המסתמן כרגע הוא – להעביר את רוב טיסות הצ’רטר לנחיתה ביאשי שברומניה, הממוקמת ממש על גבול מולדובה. “אנחנו כרגע במגעים אינטנסיביים מול ממשלות רומניה ומולדובה לעיבוי הצוותים של בקרי הגבול, כדי להקל על המעבר בזמני העומס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות