15 מיליון שקלים: תביעת ענק של ח”כ לימור סון הר-מלך נגד הרשות

חברת הכנסת שבעלה שולי הי"ד נרצח בפיגוע ירי לפני 21 שנים והיא נפצעה - תובעת מהרשות 15 מיליון ש"ח • התביעה הוגשה מכוח חוק חדש שמטיל אחריות על הרשות עבור כל מעשה טרור, אף אם בוצע על ידי חמאס או הג'יהאד - במידה והיא משלמת משכורת למבצע או משפחתו
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ד / 07.09.2024 23:05

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מ’עוצמה יהודית’ הגישה תביעה נגד הרשות הפלסטינית, בה היא תובעת פיצוי בסך 15 מיליון ש”ח על רצח בעלה שולי הר מלך הי”ד בשנת 2003, לפני 21 שנים בדיוק, ועל פציעתה.

בני הזוג הר מלך יצאו מהישוב כוכב השחר לביתם שביישוב חומש בצפון השומרון. ביציאה מהישוב פתחו לעברם מחבלים באש מאסיבית. שולי הי”ד הגן על אשתו בגופו ונרצח. לימור נפצעה.

בכתב התביעה נאמר: “התובעים הם יורשי המנוח שלום הר מלך שנרצח ביום 29.8.03 על ידי חוליית מחבלים המכונה ‘חוליית סילואד’ שירתה על רכבו במהלך נסיעה לביתו שבחומש. המנוח הגן על אשתו בגופו ובכך הציל את חייה. אשתו של המנוח, ח”כ לימון סון הר מלך נפצעה אף היא באותו אירוע”.

הח”כית הגישה את התביעה, גם בשם שני ילדיהם –  יאיר ושרה – באמצעות עו”ד ברק קדם ממשרד ארבוס-קדם-צור.

התביעה הוגשה מכוח חוק חדש שמטיל אחריות על הרשות הפלסטינית עבור כל מעשה טרור, אף אם בוצע על ידי חמאס או ג’יהאד אסלאמי – במידה והיא משלמת משכורת למבצע הטרור או למשפחתו.

החוק מחייב את הרשות פיצויים עונשיים בסך 10 מיליון ש”ח ליורשי כל נרצח ו-5 מיליון ש”ח לכל מי שנגרמה לו נכות כתוצאה מפיגוע.

כתב התביעה מתאר בפירוט את מדיניות הרשות הפלסטינית בתשלום משכורות למחבלים, כתגמול על מעשה הטרור שביצעו. מדיניות זו, המעוגנת בחקיקה של הפרלמנט הפלסטיני, מעניקה פיצוי בסך 12,000 ש”ח לחודש – פי חמישה מהשכר הממוצע ברשות – עבור כל רצח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות