ארדואן קרא להקים ברית אסלאמית נגד ישראל – ‘שרוצה לכבוש אותנו”

נשיא טורקיה קרא בשבת להקמת ברית מדינות אסלאמיות נגד מדינת היהודים • "הצעד היחיד שיעצור את היהירות הישראלית, השוד הישראלי ואת הטרור המדינתי של ישראל הוא ברית של מדינות מוסלמיות"
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ד / 07.09.2024 22:31

נשיא טורקיה, רג’פ טאיפ ארדואן, שלאחרונה טען כי ישראל רוצה “לכבוש גם את טורקיה”, קרא היום (שבת) להקמת ברית אסלאמית נגד מדינת היהודים, שלטענתו מעוניינת לכבוש מדינות באזור.

“ישראל לא תעצור בעזה. אחרי כיבוש רמאללה היא תרצה את אדמות סוריה ולבנון”, אמר הנשיא הטורקי. “הם יישאו עיניים אל המולדת שלנו, בין החידקל לפרת. הם מצהירים את זה בגלוי בכל מפה שהם מראים. זו הסיבה שאנחנו אומרים ש’חמאס מתנגד בשמם של המוסלמים’. זו הסיבה שאנחנו אומרים ש’חמאס לא מגן רק על עזה, הוא מגן על האדמות האיסלאמיות, על טורקיה'”.

לדבריו, “הצעד היחיד שיעצור את היהירות הישראלית, השוד הישראלי ואת הטרור המדינתי של ישראל הוא ברית של מדינות איסלאמיות”.

לדבריו, טורקיה פעלה בכיוון זה כשהחלה לאחרונה לשפר את יחסיה עם מצרים וסוריה כדי “ליצור קו של סולידריות אל מול איום ההתפשטות הגובר” מצד ישראל.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב: “ארדואן ממשיך לזרוק את העם הטורקי לתוך מדורת השנאה והאלימות למען חבריו מהחמאס.היום הוא קורא למדינות האיסלאם להקים ברית נגד מדינת ישראל ‘שרוצה לכבוש מדינות באזור וגם את טורקיה’. זהו שקר והסתה חמורים.

“ישראל מגנה על גבולותיה ואזרחיה מול רוצחי ואנסי החמאס וציר הרשע השיעי בראשות איראן. ארדואן וברית האחים המוסלמים פועלים מזה שנים יחד עם איראן לקעקע את המשטרים הערבים המתונים במזרח התיכון. עדיף שארדואן ישתוק ויתבייש”.

ארדואן אירח השבוע את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, כחלק מאותם מאמצים שלו לשקם את היחסים בין טורקיה למצרים. זו הפעם הראשונה שבה א-סיסי מבקר בטורקיה מאז עלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-2013, שבה הודח בעל בריתו של ארדואן, מוחמד מורסי. ארדואן אף כינה בעבר את א-סיסי “רוצח” בשל מותו של מורסי בעת משפטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות