מחבל נעצר בדרך לטבח המוני במרכז חב”ד העולמי-770

אזרח פקיסטני בן 20 המתגורר בקנדה נעצר כשניסה לחצות את הגבול לארה"ב - שם תכנן טבח המוני במרכז חב"ד העולמי בברוקלין • נעצר אחרי ששיתף סוכנים סמויים בכוונותיו • הורה לסוכנים שלא לגדל זקנים, והסביר כי יצטרכו להשתתף במפגשים בבית כנסת כדי "לבדוק המבנים מבפנים"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ד / 07.09.2024 20:15

מוחמד שהזב ח’אן, בן 20, אזרח פקיסטני תושב קנדה,  נעצר ביום רביעי האחרון בדרכו לגבול ארצות הברית – אליה ניסה להיכנס במטרה לבצע פיגוע ירי המוני במרכז חב”ד העולמי-770 בברוקלין ב-7 באוקטובר – במלאת שנה למתקפה של חמאס בישראל.

לפי דיווח באתר ynet, תמשרד המשפטים האמריקני הודיע בליל שבת כי הוגש נגדו כתב אישום, ולפיו הוא תומך דאעש ש”תכנן להרוג כמה שיותר יהודים וישראלים”.

על פי כתב האישום, מוחמד שחזב חאן, הידוע גם בשם שחזב ג’דון, תכנן להיכנס לארה”ב ולהשתמש בכלי נשק אוטומטיים וחצי-אוטומטיים כדי לבצע טבח המוני במרכז חב״ד העולמי-770.

במשרד המשפטים האמריקני אמרו כי הוא בחר בניו יורק כיעד למתקפת הטרור כי “שם נמצאת אוכלוסיית היהודים הגדולה ביותר באמריקה”.

הוא נעצר ביום רביעי בקנדה, כשניסה לחצות את הגבול לארה”ב, סמוך לעיירה אורמסטאון שבמדינת קוויבק, באמצעות שלוש מכוניות שונות כדי להטעות את כוחות הביטחון.

לפי אתר ynet, החקירה מנוהלת על ידי ה-FBI בשיתוף פעולה עם רשויות הביטחון בקנדה. בארה”ב פועלים כעת להסגיר אותו כדי להעמידו לדין. אם יורשע, חאן עשוי לקבל עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

לפי כתב האישום, חאן נעצר לאחר ששיתף במשך כשנה שני סוכנים סמויים של ה-FBI, שאותם ניסה להפעיל, בתוכניותיו לבצע פיגוע ירי – שלדבריו יהיה “הגדול ביותר על אדמת ארה”ב מאז פיגועי 11 בספטמבר”.

הוא אמר לסוכנים כי בכוונתו ליצור “תא אמיתי” של תומכי המדינה האיסלאמית כדי לבצע את המתקפה. הוא אף הורה להם להשיג רובי סער מסוג AR-15, תחמושת וחומרים נוספים לצורך ביצועה, וצין בפניהם את המקום הספציפי שבו היא תתרחש – מרכז חב”ד העולמי בברוקלין.

בשיחות שניהל עם אותם סוכנים, חאן תיאר כיצד תכנן להיכנס לארה”ב, ושבחר ב-7 באוקטובר כתאריך המועדף  – מכיוון שזהו יום שבו צפויים לדבריו הפגנות רחבות והתקהלויות גדולות של ישראלים ויהודים ביום הזיכרון לטבח.

הוא גם ציין כי 11 באוקטובר, סמוך ליום כיפור, היה עבורו תאריך חלופי אפשרי לפיגוע – מתוך מחשבה שביום הזה יתאספו רבים במרכזים היהודיים.

הוא אמר לסוכנים כי “אם נצליח זו הולכת להיות אחת ההתקפות הגדולות אי-פעם על יהודים מחוץ לשטח ישראל” וש”זה יהיה ניצחון עבור המדינה האיסלאמית, במיוחד עבור אלה שאומרים שדאעש ממומן על ידי המוסד והמערב”.

לפי מסמכי בית המשפט, חאן גם הורה לאותם סוכנים שלא לגדל זקנים כדי לא למשוך תשומת לב, ואמר להם כי הם אף יצטרכו להשתתף בכמה מפגשים בבית כנסת או בבית חב”ד כדי “לבדוק את המבנים מבפנים”.

עוד ציין כי הכרחי לזהות את יציאות החירום במבנים “כדי שנוכל ללכוד יהודים ולהרוג אותם בפנים”.

בנוסף, חאן גם הסביר להם שלא כדאי להקליט את סרטון נאמנותם לדאעש, שיוקרן אחרי “פעולת הג׳יהאד” שתביא למותם, עד שלבים מאוחרים יותר של אותה פעולה – משום שזה יגביר את הסיכון להיתפס על ידי רשויות החוק ולשבש את המתקפה המתוכננת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות