קהלני מזהיר: אם נצא מפילדלפי בתוך שנה יהיו 4000 כטב”מים בעזה

תא"ל (מיל') אביגדור קהלני על חשיבות האחיזה בציר פילדלפי: "המצרים בגדו בנו. יש להם חוזה אתנו והם אפשרו להכניס לציר פילדלפי משאיות וטריילרים" • "אנשים אומרים: 'ניכנס לפילדלפי וזה ייקח 40 דקות נסיעה'. לא! כי נחתום על חוזה. אם נרצה לחזור, מי ייתן לנו?"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ד / 06.09.2024 14:23

גיבור ישראל, תא”ל (מיל’) אביגדור קהלני, אומר היום (שישי) כי ציר פילדלפי חשוב וקריטי לביטחונה של ישראל – ואסור לוותר עליו.

בראיון לרדיו 103FM, אמר קהלני: “ציר פילדלפי הוא חשוב מאוד למדינת ישראל ולעתידה. כפי שאני מכיר איך כובשים שטח ואיך משתלטים עליו, לתפיסתי ציר פילדלפי היה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לעצור את התחמושת. אולי מישהו חשב שאם תתקוף את עזה, אנשים יברחו למצרים ורצועת עזה תתפנה מאנשים”, אמר קהלני.

לדבריו, “בתהליך של זמן המצרים בגדו בנו. יש להם חוזה אתנו והם אפשרו להכניס לציר פילדלפי משאיות וטריילרים, וכמויות תחמושת שיש ברצועת עזה יותר ממדינה אירופאית ממוצעת. אני לא תופס צד שמאלה או ימינה – מצדי שהאמריקנים ישימו שם שני גדודים ושישמרו עליו, אם זה כל כך אכפת להם.

“אני לא מאמין בכוח רב לאומי, ומישהו צריך לתת ביטחון. מדינת ישראל צריכה להתעקש על עתיד המדינה, על עתיד תושביה, אחרת נאבד עוד חלק ממנה”, הדגיש קהלני.

ולמה כוונתו באיבוד עוד חלק מהמדינה? גיבור ישראל נתן תרחיש אפשרי: “אם נצא מפילדלפי, בתוך שנה יהיו 4000 כטב”מים ברצועת עזה. בתוך חצי שנה הם יירו לנגב, ואנשי הנגב ירוצו לכיוון תל אביב. אנחנו מדברים פה על קיומנו, על עתידה של מדינת ישראל”.

בהמשך דחה את הטיעון לפיו אם ישראל תיסוג מציר פילדלפי, נוכל לשוב אליו בקלות. . לדידו ויתור על שליטה בציר יהיה צעד בלתי הפיך.

“אנשים אומרים: ‘ניכנס לפילדלפי וזה ייקח 40 דקות נסיעה’. לא! כי אם נחתום על חוזה, הוא יהיה חתום בינינו לבין המצרים, האמריקנים, הקטרים ומדינות נוספות. אם נרצה לחזור, מי ייתן לנו?”

באשר לחשש שהחיילים על הציר יהיו מטרות לתקיפה אמר: “אז יצרו אזור מפורז, לא כמו שהיה קודם, אז נתנו להם להתקרב לגדר ואחר כך להרוס את הגדר, וחיילי צה”ל הסתכלו עליהם”.

השר לשעבר הדגיש כי סוגיית החטופים קריטית גם בעיניו: “אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים. לחמתי כדי שלא יהיה לי נעדר אחד. אנחנו צריכים למצוא מוצא”.

הוא הזכיר כי הצבא נועד להגן עלינו ולשמור על קיומה מדינת ישראל, גם אם מדובר במערכה רב-זירתית: “יש אנשים עם מדים ובלי מדים שמשדרים שאי אפשר להילחם בשתי חזיתות. איך הגענו למצב כזה שמישהו מעז לומר את זה בתקשורת? איך לחמנו בששת הימים? מול שלוש חזיתות; איך ביום הכיפורים? מול שתי

באשר ללבנון אמר קהלני: “הממשלה כבלה את ידיה מול האמריקנים. אמרו שבתוך חודש נסיים את המלחמה וניצור שלום מול הלבנונים. זו טיפשות נוראית לפי דעתי. האם אפשר לפתור את בעיית לבנון? בטח שאפשר. טייסת אחת אני מעלה מעל ביירות. נותן להם משימה: אל תהרגו אנשים, פרקו את מערכת החשמל, פרקו את מערכת המים, פרקו את מערכת הגז. אנחנו עובדים מול ז’נבה ורוצים לשפוט אותנו, איפה אמנת ז’נבה?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות