הסודות של סינוואר: מסמך חושף את האסטרטגיה של חמאס במו”מ

לחץ פסיכולוגי על משפחות החטופים כדי שיאשימו את הממשלה, 'שיפור' סעיפים גם במחיר של עיכוב העסקה • ה'בילד' גרמני חשף מסמך הנחיות סודי המפרט את האסטרטגיה של מנהיג חמאס להפעיל לחץ על משפחות החטופים בישראל - במקביל לניסיון להתעצם צבאית
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ד / 06.09.2024 14:02

עיתון ה’בילד’ הגרמני חשף היום (שישי) מסמך סודי של חמאס, המציג את האסטרטגיה של ארגון הטרור – כיצד לתמרן את הקהילה הבינלאומית, איך לייסר את משפחות החטופים הישראלים ונלהל את המו”מ, ואיך לשקם את הכוח הצבאי.

המסמך, שלטענת העיתון אושר אישית על ידי יחיא סינוואר, ונמצא במחשב שלדעתו שייך למנהיג חמאס, מפרט נכון לאביב 2024 את אסטרטגיית ארגון הטרור ומדגיש את כוונת חמאס למשוך זמן, גם אם במחיר ביטול ההצעות לעסקת חטופים והפסקת אש.

ממצאים עיקריים במסמך מציגים את החשיבות שהציב מנהיג חמאס על שמירת היכולות הצבאיות שלו לפעול נגד ישראל. ההסבר שניתן הוא: השאיפה להתיש את ישראל מבחינה מדינית וצבאית. לצד זה, נכתב כי יש לשפר סעיפים גם במחיר עיכוב במשא ומתן.

בהמשך, מפורט כי הארגון פועל להפעלת לחץ פסיכולוגי על משפחות החטופים במטרה להפנות את זרקור האשמה לעבר ממשלת ישראל ולגרום ללחץ כבד עליה.

כמו כן, במהלך המשא ומתן בשלב השני – חמאס יאפשר לארגון ‘הצלב האדום’ לבקר חלק מהחטופים, ולהעביר מסר לבני משפחותיהם. לפי העיתון הגרמני, מטרת המהלך הוא הארכת הפסקת האש.

במסמך מפורטות דרישות ונקודות מפתח לתמרון הקהילה הבין-לאומית למען הגדלת כוחו של חמאס. במסמך נכתב: “עלינו להציב כוחות ערבים לאורך הגבול המזרחי והצפוני עם ישראל. אלו ישמשו חיץ למניעת כניסת כוחות ישראלים לרצועה עד לשיקום כלל היכולות של הארגון”.

במסמך מפורטת גם אסטרטגיה ללוחמה פסיכולוגית באופן שישכנע את המערב לתמוך בעמדת חמאס.

עוד נכתב באסטרטגיה, כי חמאס שואף למנוע מהקהילה הבין-לאומית לראות בו האחראי לכישלון המשא ומתן, באמצעות הפעלת לחץ תקשורתי והאשמת ישראל כי היא המכשול לעסקה.

מה שחסר במסמך, היא התייחסות למצב ההומניטרי בעזה וציר פילדלפי, עליו חמאס מתעקש כעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות