אחרי 10 צווים מנהליים בחודשיים: הפגנה מול בית האלוף אבי בלוט

עשרות פעילים, בהם מורחקים מנהליים ומשפחותיהם, הפגינו היום מול בית האלוף אבי בלוט - במחאה על גל הצווים המנהליים שהנפיק כנגד מתיישבים מאז מינויו לתפקיד • פעיל ההתיישבות אריאל דנינו: "בלוט מתעמר בי ובמשפחתי, בחר להיות חותמת גומי של השב"כ"
חיים טוויל
ג' אלול התשפ"ד / 06.09.2024 13:17

טלטלה ראשונה ביחסי בלוט והמתיישבים: עשרות מוחים, בהם בני משפחות של עצורים מנהליים, הפגינו היום (שישי) מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט במושב נחושה.

הם מחו נגד הצווים המנהליים שהוציא האלוף בחודשיים האחרונים נגד עשרה תושבים – ביניהם כאלו בעלי הגבלות חריגות ביותר.

בין המשתתפים בהפגנה היו גם בני משפחתו של בניהו הכהן, הנער בן ה-14, שקיבל בימים האחרונים צו מנהלי חריג, לצד בני משפחה נוספים של פעילים שהורחקו מיהודה ושומרון בהוראת האלוף.

פעיל ההתיישבות אריאל דנינו ובני משפחתו השתתפו אף הם בהפגנה, לאחר שבית המשפט הצבאי הורה על קיצור מחצית ממשך הצו המנהלי שהוציא האלוף הקודם יהודה פוקס כנגדו –  אולם בלוט מיהר להגיש ערר ולדרוש את המשך הרחקתו מיהודה ושומרון.

דנינו אמר: “לצערי בלוט בחר להיות חותמת גומי של השב”כ ולהתעמר בי ובמשפחתי. בית המשפט הצבאי קיצר את הצו המקורי שהוציא נגדי פוקס כדי לאפשר לילדיי להתחיל את שנת הלימודים יחד עם חבריהם, ולאפשר לי ללמוד באוניברסיטה, אך משום מה היה דחוף לבלוט שזה לא יקרה. מדוע כל כך בוער לו שהילדים שלי לא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים יחד עם החברים שלהם? מה גורם לו להתנגד כל כך ללימודים שלי באוניברסיטת אריאל?

“זכות המחאה היא האפיק האחרון שנותר לנו כנגד ההתנהלות הזאת, שמזכירה את הקג”ב, ולכן הגעתי לכאן היום. פגשנו כאן תושבים רבים שהביעו תמיכה במחאתנו, והביעו את מורת רוחם מהבחירה של שכנם להתנכל לציבור המתיישבים בעיצומה של המלחמה. כולי תקווה שהאלוף בלוט יתעשת, ובמקום להמשיך את מדיניותו המחפירה של קודמו בתפקיד, יחדל מלהתנכל להתיישבות ופעיליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות