הרב מיכה הלוי: ‘אני לא שקרן. מאז שחתמתי השתנו הרבה דברים’

רבה הראשי של פ"ת הכריז שיתמודד על תפקיד הרב האשכנזי הראשי הבא, אחרי שהתחייב בכתב שלא לרוץ - וספג מתקפה מצד רבנים, עסקנים ואנשי תקשורת • בשיחה עם שלום ירושלמי מ'זמן ישראל' הוא מסביר את הדרך המזגזגת: "אם הכול השתנה, אז גם החתימה שלי כבר לא רלוונטית"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ד / 06.09.2024 12:48

מסע תככים ושקרים: ביום שלישי השבוע הכריז הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, כי יתמודד בבחירות שצפויות להתקיים בכ”ו אלול על תפקיד הרב הראשי האשכנזי.

ההכרזה עוררה סערה גדולה בציונות הדתית ובעולם החרדי. הרב הלוי הפסיד בהתמודדות המוקדמת ב’וועדת הרב אריאל’ – אותה יזם השר בצלאל סמוטריץ’  כדי שתבחר את המועמד של הציונות הדתית. שם התחייב הרב הלוי, טרם ההתמודדות, כי לא ירוץ לתפקיד במידה ויפסיד.

פוליטיקאים חרדים ודתיים, רבנים ועסקנים תקפו את הרב הלוי בבוטות.  עיתונאים בכירים המזוהים עם המגזר הדתי-לאומי, ביניהם עמית סגל, אריאל כהנא ועקיבא נוביק, גינו את המהלך בחריפות. הם הציגו את מכתב ההתחייבות שעליו חתם. “מצביע דתי לאומי שמכבד את עצמו לא יתמוך בבחירות ברב ששיקר קבל עם ועולם”, כתב סגל.

בשיחה עם הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי מאתר ‘זמן ישראל’,  דוחה הרב הלוי את ההאשמות נגדו. “קיבלתי פסקי דין מרבנים חשובים בציונות הדתית שאין בזה שם הפרת חתימה. אני לא שקרן”.

סליחה, חתמת על מסמך ואתה מפר את החתימה שלך. זה ראוי לרב? שאל ירושלמי.

הרב הלוי תירץ: “מאז שחתמתי השתנו הרבה דברים בגוף שיבחר את המועמדים בסוף החודש. יש מועצות דתיות חדשות. ההרכב בהן השתנה. נוספו גם מועמדים חדשים למרוץ. מה שהיה – כבר לא רלוונטי”.

ירושלמי כותב, כי בוועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל קרה לסמוטריץ’ פנצ’ר. הוא רצה שתבחר את המועמד שלו לתפקיד הרב האשכנזי הבא – הרב מיכה הלוי – אבל מי שנבחר היה הרב מאיר כהנא, סגן אלוף במילואים.

לפי ‘זמן ישראל’, למרות שגם סמוטריץ’ התחייב בכתב כי יקבל את הבחירה של הוועדה, הוא והרב הלוי עבדו לאורך השנה האחרונה נגד הרב כהנא ועשו הכול כדי שיסיר את המועמדות שלו. “כהנא חטף גם מסע השמצות מאחורי הגב וברשתות החברתיות, אבל סירב לוותר על המועמדות”.

גם ש”ס, לפי שלום ירושלמי,  לא רוצה את הרב כהנא. זאת משום  שהרב מיכה הלוי מקורב יותר לחוגים החרדיים בעירו פתח תקווה.

התפתחות נוספת התרחשה השבוע: אל המרוץ של הרב דוד יוסף בדרך אל גלימת הראשון לציון, הצטרף השבוע גם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת.

הרב מיכה הלוי טוען, כי כל השינויים רק מצדיקים את הדרך המזגזגת שבה בחר. “היה דיל בין סמוטריץ’ ודרעי על רב אשכנזי ורב מש”ס. הוועדה שבחרה אותנו לפני שנה התבססה על הדיל הזה. עכשיו הרב אליהו רץ ומשפיע על הכול. הוא התחייב לא לרוץ. אם הכול השתנה כך, גם החתימה שלי כבר לא רלוונטית”.

בינתיים גם הרב משה חיים לאו והרב קלמן בר, שניהם מנתניה, הצטרפו למרוץ על תפקיד הרב הראשי האשכנזי. הרב הלוי טוען כעת כי האנשים שתמכו בזמנו ברב מאיר כהנא בוועדה שבחרה אותו ביולי 2023 – מריצים היום את קלמן בר.

“לפני הוועדה אני הייתי מועמד מוביל שמוסכם על כולם”, אומר הרב הלוי ל’זמן ישראל’, “אילו הייתי נבחר, האחרים לא היו מציגים בכלל מועמדות”.

אתה חושב שכל מסע התככים הזה מוסיף כבוד למוסד הרבנות הראשית? הרי קוראים לך שקרן ומשמיצים אותך בכל פורום, הקשה ירושלמי.

“זה לא מוסיף כבוד. אם היו אנשים הגונים ובעלי אחריות הם היו פונים אליי והייתי מסביר. הפוליטיקאים האלה וכל האחרים לא נאבקים נגדי. הם רק רוצים לפגוע ברבנות”.

בצלאל סמוטריץ’ לא הגיב לנאמר בידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות