פרצוף מופתע? בית המשפט הקפיא את מינויו של רפ”ק מאיר סוויסה

בית המשפט קבע כי קידומו של סוויסה "נעשה לכאורה תוך סטייה ברורה מנהלי המשטרה" וביקר אותו ואת השר בן גביר על התעלמותם מהנחיית היועמ"שית: "חוות דעתה מחייבת את הרשויות" • בן גביר: "החלטה אומללה. מדובר במינוי שנעשה בהתאם לחוק והפקודות"
אריה ריבקינד
ג' אלול התשפ"ד / 06.09.2024 01:25

בית המשפט המחוזי בירושלים הקפיא הערב (חמישי)  את מינוי רפ”ק מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת משטרת תל אביב דרום, עד שיוחלט בעתירה נגד המינוי שלו.

השופט נמרוד פלקס קבע כי קידומו של סוויסה “נעשה לכאורה תוך סטייה ברורה מנהלי המשטרה, הדורשים בחינה מקדימה של גורמי המקצוע הרלוונטיים והגורמים המשפטיים”.

עוד ציין השופט, כי “הכלל הקבוע בנהלי משטרת ישראל הוא כי לא יקודם בדרגה שוטר שתלוי ועומד נגדו כתב אישום פלילי”.

בית המשפט גם ביקר את סוויסה ואת השר לביטחון לאומי בן גביר על כך שהתעלמו מהנחיית המשנה ליועצת המשפטית לממשלה שאסר עליו לענוד דרגות סגן-ניצב.

“הנוהג הוא כי היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו, בכל הנוגע למתן חוות דעת בדבר המצב המשפטי הקיים, אינם ‘יועצים’ במובן השגור של המילה. חוות דעתם מחייבת את הרשויות, ועמדתם המקצועית היא עמדת הרשויות”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “החלטת ביהמ”ש המחוזי להקפיא את כניסת הקצין מאיר סוויסה לתפקידו היא החלטה אומללה. מדובר במינוי שנעשה בהתאם לחוק והפקודות באופן מלא, כאשר מי שפעל בניגוד לחוק היא היועמ”שית שהתערבה במינוי בחוסר סמכות מובהק ואף מנסה לסכל האפשרות שעמדתי תשמע. בכוונתי להיאבק על המינוי של הקצין המצוין – שבוצע על פי חוק ונקי מכל רבב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות