סקר: נתניהו ממשיך להוביל • והאם המחאה מזיקה לקידום העסקה?

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה - נתניהו מוביל בפער ניכר על יריביו • הסקר גם בדק את עמדות הציבור לגבי נוכחות צה"ל בציר פילדלפי: 58% מהנשאלים תומכים בעמדת נתניהו לשמור על נוכחות צה"ל בציר
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 21:45

מסקר חדש שביצע מכון ‘דיירקט פולט’ ופורסם הערב (חמישי) בחדשות 14 עולה כי יש קיפאון בזירה הפוליטית הישראלית. לפי נתוני הסקר, לו היו נערכות בחירות היום, רוב המפלגות היו שומרות על כוחן, עם שינויים קלים בלבד.

לפי הסקר, הליכוד מאבד מנדט אחד לעומת הסקר הקודם ויורד ל-29 מנדטים, בעוד המחנה הממלכתי של גנץ שומר על כוחו עם 17 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 13 מנדטים, ואילו יש עתיד של לפיד ומפלגת הדמוקרטים החדשה מקבלות 11 מנדטים כל אחת.

ש”ס מקבלת 10 מנדטים, יהדות התורה 8, ועוצמה יהודית של בן גביר 6 מנדטים.

רע”ם של מנסור עבאס מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-6 מנדטים, על חשבון חד”ש-תע”ל שיורדת ל-4 מנדטים. הציונות הדתית של סמוטריץ’ מתחזקת גם היא במנדט ומגיעה ל-5 מנדטים.

בל”ד והימין הממלכתי של סער לא עוברים את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין מקבל 58 מנדטים, גוש המרכז-שמאל 52 מנדטים, והמפלגות הערביות 10 מנדטים.

תמונה זו מצביעה על קיפאון פוליטי, כאשר אף גוש אינו מסוגל להרכיב ממשלה ללא תמיכה מהצד השני.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, נתניהו עדיין מוביל בפער ניכר על יריביו: מול גנץ, נתניהו מקבל 43% תמיכה לעומת 27% לגנץ. מול לפיד, נתניהו זוכה ל-45% תמיכה לעומת 29% ללפיד.

הסקר גם בדק את עמדות הציבור לגבי נוכחות צה”ל בציר פילדלפי: 58% מהנשאלים תומכים בעמדת נתניהו לשמור על נוכחות צה”ל באזור, לעומת 38% המתנגדים לכך.

ומהי הדרך הנכונה לשחרור החטופים?

רוב הציבור בישראל מאמין כי ההפגנות בעד העסקה עם חמאס מזיקות לקידומה. על פי נתוני הסקר, 53% מאזרחי ישראל סוברים כי ההפגנות פוגעות במאמצים לקידום העסקה, תחושה זו נובעת מחשש שמחאה ציבורית מהווה קלף מיקוח בידי חמאס, אשר מנצל את המצב לכאורה כדי להעלות את דרישותיו.

מנגד, 32% מהאזרחים בישראל מאמינים כי מחאת חלק ממשפחות החטופים תורמות לקידום העסקה, שכן היא מפעילה לחץ ציבורי על הממשלה ומאיצה בהם לממש את המשא ומתן עם חמאס. נוסף על כך, 15% מהציבור בישראל מאמין כי ההפגנות אינן משפיעות כלל על תהליך המשא ומתן בין מדינת ישראל לחמאס.

הסקר נערך ב-5 בספטמבר 2024, בקרב מדגם מייצג של 536 משתתפים, עם טעות דגימה של ±4.6%. תוצאות אלו משקפות את המצב הפוליטי המורכב בישראל, כאשר אף צד אינו מצליח להשיג יתרון משמעותי שיאפשר הקמת ממשלה יציבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות