דודי אמסלם: “אף אחד לא יבזה את גדולי ישראל, אפילו לא דרעי”

השר לשיתוף פעולה אזורי אמר לנתניהו בשיחה סגורה: "אם לא ימונו 3 דיינים שהצעתי - אתפטר מהממשלה" • "למה הרב מאזוז והרב עמאר לא חברים ב'מועצת', בשביל ש"ס הם לא שווים?" • "אני עושה סחיטה? דרעי סוחט את כל המערכת כבר שנים. אני לא יכול למנות דיינים. למה מי מת?"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 21:30

השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה סגורה, כי אם לא ימונו שלושה דיינים שהציע – הוא יתפטר מהממשלה.

לפי דיווח של מיכאל שמש הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’, אמסלם מאשים את מפלגת ש”ס ואריה דרעי בהשתלטות על הוועדה למינוי דיינים ודורש למנות לדיין את בנו של הגרש”מ  עמאר, דיין ממשפחת אבוחצירה ודיין נוסף מהעדה הגרוזינית.

בינתיים, נתניהו לא הגיב בפומבי ונמנע מלהתייחס לעימות המתפתח בין אמסלם לש”ס.

בראיון לרדיו קול חי אמר אמסלם: “מה שעשו השר מלכיאלי, יהודה אבידן ואריה דרעי לפני כשבוע זה דבר חמור מאוד. הם שלחו מכתב ליועמ”שית שבו נאמר שאני מסכן חיי אדם. יש את רשות החברות הממשלתיות שאני מופקד עליו, ועבור כל מינוי צריך לשבת איתי, הם לא עשו זאת ולמרות זאת אישרתי להם מינויים.

“השר דרעי רוצה להיות מופקד גם על זה, לא מספיקים לו 5 משרדים ושגריר. אין להם רוב בדירקטוריון, הם ניסו למנות מספר אנשים שלא צלחו. רשות החברות היא תחת אחריותי – שיבואו לדבר איתי ונגיע להסכמות”.

לדבריו, “הם רוצים לשלוט על כל הדירקטוריון של המרכז הארצי למקומות הקדושים. אני אחראי על רשות החברות ועבור המינויים צריך לדבר איתי”.

השר אמסלם תקף: “אני מוניתי כשר בממשלה במקום שר המשפטים בוועדה, מתקשר אליי הרב מאזוז ואומר לי: ‘יש פה דיין משכמו ומעלה, תדאג שהוא ימונה’. אני לא מבין בדיינים ואמרתי לו: ‘מה שהרב אומר קדוש’.

“אחרי כמה ימים פונה אליי הרב עמאר ואומר לי: ‘תמנה את הדיין הזה’. אחרי עוד כמה ימים פונה אליי הרב דוד אבוחצירא ואומר לי: ‘יש את הנכד של הרב רפאל טולידנו, תמנה אותו’. פונים אליי גם רבני יהדות גרוזיה ואומרים לי שלא מינו מקום המדינה דיינים מהעדה שלהם.

“אמרתי לדרעי: יש המון דיינים שצריכים למנות ואנחנו צריכים לשבת ביחד כדי להגיע להסכמות, אבל הוא לא התייחס אליי. במועצת החכמים של ש”ס – אם אתה לא אח/ דוד / גיס אין לך סיכוי.

“לי אין גישה וטעמים פוליטיים בתחום הזה”, הוסיף אמסלם. “הרב עמאר הוא לא חבר ליכוד, אני רוצה לדאוג לכבודה של יהדות צפון אפריקה. אבל מחלקים את הדיינים לפי מה שדרעי וסמוטריץ’ מסכמים. אני יהודי מסורתי – לא דתי, אבל אף אחד לא יבזה את גדולי ישראל, אפילו לא דרעי”.

בשלב זה גילה השר אמסלם, מס’ 5 בצמרת הליכוד: “אמרתי לראש הממשלה, אם יבזו את גדולי ישראל אני לא אשב בממשלה הזאת”. הוא המשיך להסביר מה בוער לו ומה מקומם אותו בסוגיה: “אני לא מכיר רב יותר גדול מהרב מאזוז בקרב רבני צפון אפריקה. אני יושב על זה כמעט שנה, עושה פגישות ואריה דרעי לא רוצה לבוא. אני עושה כאן את המאבק של התורה, יש לי יראת שמים אפילו שאני לא דתי.

“ניסיתי להביא עוד תקנים מעבר למה שדרעי קיבל, אבל דרעי לא היה מוכן לקבל מינויים של הרב מאזוז או הרב עמאר, אפילו שזה לא על חשבונו. זה מה שהרתיח אותי, אני קורא לדרעי בחודש אלול לבקש סליחה מהרבנים החשובים האלה”.

הוא חזר להגן על כבודם של גדולי ישראל באומרו: “למה הרב מאזוז והרב עמאר לא חברים במועצת החכמים, בשביל ש”ס הם לא שווים? המוני אנשים עולים לבקש את ברכתם של הרבנים הללו. אני אוחז מגדולי הדור, אני עפר לרגליהם. עוד כשהייתי בעירייה הייתי עושה בדיוק מה שמרן הרב עובדיה זצוק”ל היה אומר לי לעשות”.

אמסלם טען כי “הליכוד 32 מנדטים וש”ס רק 10. באופן אישי מאוד חשוב לי התחום של הדיינים, אני נלחם לשם שמים, אין לי רווח אישי מזה”.

לסיום אמר: “הם אומרים שאני עושה סחיטה? אריה דרעי סוחט את כל המערכת כבר שנים. אני לא יכול למנות דיינים. למה מי מת?”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות