זה התפקיד שיקבל אילון מאסק בממשל – אם דונלד טראמפ ינצח

אילון מאסק אישר - ובהודעה שפרסם ברשת החברתית X, כתב: "אני מצפה לשרת את אמריקה אם תיווצר ההזדמנות. ללא שכר, ללא תואר, ללא צורך בהכרה"
חרדים 10
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 20:55

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף היום (חמישי) תוכנית כלכלית מקיפה במהלך נאום בפני המועדון הכלכלי של ניו יורק. במרכז התוכנית עומדת הצעה להקמת ועדת יעילות ממשלתית בראשות המיליארדר אילון מאסק, אם ייבחר טראמפ לנשיאות בבחירות הקרובות ב-5 בנובמבר.

לפי דיווח של רויטרס’, טראמפ הצהיר כי הוועדה תהיה אחראית על ביצוע ביקורת פיננסית ותפקודית מקיפה של הממשל הפדרלי כולו, ותגיש המלצות לרפורמות דרסטיות. לדבריו, הוועדה תפעל לפיתוח תוכנית למיגור הונאות ותשלומים בלתי ראויים בתוך שישה חודשים מהקמתה.

אילון מאסק, מייסד טסלה וספייס-אקס, אישר את נכונותו לעמוד בראש הוועדה. בהודעה שפרסם ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), כתב מאסק: “אני מצפה לשרת את אמריקה אם תיווצר ההזדמנות. ללא שכר, ללא תואר, ללא צורך בהכרה.”

ההצעה להקמת הוועדה עוררה ביקורת מצד איגודי העובדים הפדרליים. אוורט קלי, נשיא הפדרציה האמריקאית של עובדי הממשל, האשים את טראמפ ומאסק בכוונה לפגוע בשירות האזרחי הא-פוליטי ולהחליף עובדים מפוטרים בבעלי בריתם.

במהלך נאומו, טראמפ חזר על תוכניתו להפחית את שיעור מס החברות ל-15% (מ-21% כיום), אך הפעם הדגיש כי ההטבה תינתן רק לחברות המייצרות בארצות הברית. בנוסף, הציע טראמפ לפתוח שטחים פדרליים לבנייה למגורים במטרה להוזיל את מחירי הדיור, ולהקים קרן עושר ריבונית למימון פרויקטים תשתיתיים גדולים.

הנאום התקיים בנוכחות בכירים בעולם העסקים, ביניהם ג’יימי דיימון מ-JP Morgan, סטיבן שוורצמן מ-Blackstone Group, ומזכיר האוצר לשעבר של טראמפ, סטיב מנוצ’ין.

סקרי דעת קהל מראים כי בעוד רוב הבוחרים רואים בטראמפ מנהיג כלכלי מוכשר יותר מיריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, היתרון שלו בנושא זה מצטמצם. טראמפ ממשיך להאשים את ממשל ביידן-האריס בעליית מחירי מוצרי הצריכה היומיומיים, נושא שעדיין מטריד רבים מהאמריקאים למרות ההאטה באינפלציה בשנתיים האחרונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות