האשמה: לא מנעו אסון טבע, הצפות ומפולות • העונש – גזר דין מוות

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הורה על הוצאתם להורג של כ-30 פקידי ממשל במדינה. הסיבה המדווחת לצעד הקיצוני הזה היא כביכול "כישלונם" למנוע הצפות ומפולות הרסניות
חרדים 10
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 20:34

צפון קוריאה נמצאת שוב במוקד תשומת הלב העולמית בעקבות דיווחים מטרידים על הוצאות להורג המוניות.

על פי מקורות בתקשורת הדרום קוריאנית, מנהיג צפון קוריאה, קים ג’ונג און, הורה על הוצאתם להורג של כ-30 פקידי ממשל במדינה. הסיבה המדווחת לצעד הקיצוני הזה היא כביכול “כישלונם” למנוע הצפות ומפולות הרסניות שהתרחשו במדינה בחודש יולי האחרון.

האסונות הטבעיים שפקדו את צפון קוריאה גבו, על פי הערכות, את חייהם של יותר מ-1,000 בני אדם. הנזק שנגרם היה משמעותי, עם למעלה מ-4,000 בתים שניזוקו ו-15,000 תושבים שנעקרו מבתיהם.

מקור בכיר בממשלת צפון קוריאה מסר כי קים ג’ונג און דרש “להטיל עונש קפדני” על האחראים למה שהוא כינה “אובדן החיים” הגדול. על פי הדיווחים, ההוצאות להורג בוצעו בסוף החודש שעבר.

למרות שזהות רוב הקורבנות נותרה חסויה, דווח כי קאנג בונג-הון, שכיהן כמזכיר ועדת המפלגה המחוזית של מחוז צ’אגאנג מאז 2019, היה בין המנהיגים שהודחו מתפקידיהם על ידי קים ג’ונג און.

חשוב לציין כי מנהיג צפון קוריאה הכחיש את הדיווחים על מספר ההרוגים הגבוה באסונות הטבע, וטען כי מדובר ב”שמועות שווא” שמופצות על ידי דרום קוריאה במטרה לפגוע במוניטין הבינלאומי של ארצו.

מקורות בדרום קוריאה מדווחים על עלייה דרמטית במספר ההוצאות להורג הפומביות בצפון קוריאה מאז תחילת מגפת הקורונה. לפי הערכות, המספר עלה מכ-10 הוצאות להורג פומביות בשנה לפני המגפה, לכ-100 בשנה כיום.

אירועים אלה מדגישים את המצב המורכב והמדאיג בצפון קוריאה, ומעוררים דאגה בקהילה הבינלאומית לגבי מצב זכויות האדם במדינה המבודדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות