“סייעה לאויב”: הנאום המקומם של מנכ”לית ‘בצלם’ במועצת הביטחון

חרדים 10
|
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 17:33
מנכ”לית בצלם יולי נובק בנאום מקומם בפני מועצת הביטחון: “ישראל משתמשת בטראומה הקולקטיבית – כדי לבצע פשעי מלחמה בעזה” • השגריר באו”ם דנון: נראה שגם היום יש כאלו שבוחרים לעמוד לצד מחבלים צמאי דם • ח”כ טלי גוטליב דורשת את מעצרה

מועצת הביטחון של האו”ם התכנסה הלילה (חמישי) לדיון רשמי ראשון בנושא מצבם של החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. זאת בעקבות פניה דחופה מטעמו של השגריר דני דנון שיצאה מיד עם הדווח על הוצאתם להורג של ששת הישראלים בידי מחבלי חמאס, בקשה שזכתה לתמיכת ארה”ב בריטניה וצרפת.

מנכ”לית בצלם יולי נובק השתתפה בדיון, ובחרה לתקוף את ישראל בחריפות. “מאז שישראל הוקמה היא הונחתה על ידי הלוגיקה של עליונות יהודית בכל השטח שנמצא בשליטתה. הקווים המנחים של הממשלה הנוכחית הם שלעם היהודי יש זכות אקסקלוסיבית שלא ניתנת לערעור לכל השטח של מדינת ישראל”.

“בתקיפה של חמאס בשבעה באוקטובר. 1,200 ישראלים נרצחו ו-250 נחטפו. מאותו היום, אני וכל ישראלי שאני מכירה חיים בפחד עמוק. הממשלה שלנו מנצלת באופן ציני את הטראומה הקולקטיבית שלנו על מנת לקדם באופן אלים את מטרתה לקרקע את שליטת ישראל בכל שטח המדינה. כדי לעשות זאת, ישראל מנהלת מלחמה כנגד כל העם הפלשתיני ומבצעת פשעי מלחמה על בסיס כמעט יומי”.

“בעזה זה מתבטא בהפצצות, הרעבה, הרג והרס ברמה חסרת תקדים. זה עובר כל גבול של נקמה. ישראל מנצלת את ההזדמנות כדי לקדם אג’נדה אידאולוגית בעת שיהא הופכת את עזה למקום בו לא ניתן לחיות. כפי שהמועצה הזו תודרכה מספר פעמים, חלק נרחב מהבתים והמבנים בעזה נהרסו לחלוטין על ידי כך שהיא מגרשת פלשתינים מאזורים שלמים ועוקרת מיליונים מבתיהם. ישראל מניחה את היסודות לשליטה לטווח ארוך בעזה, שעשויה להוביל להתיישבות מחדש באזור”.

“ביהודה ושומרון, כולל במזרח ירושלים, הממשלה מנצלת את המצב כדי ליצור שינויים בלתי הפיכים. מאז אוקטובר, ישראל הרגה 640 פלשתינים באזור, ביניהם לפחות 140 קטינים. מתנחלים תוקפים פלשתינים ומבצעים כנגדם פוגרומים לאור יום בתמיכת הממשלה”.

השגריר באו”ם דני דנון הגיב בחריפות לדברים: “מזעזע! בזמן שהחטופים שלנו מוחזקים במנהרות טרור בתנאים תת אנושיים, חיזבאללה יורים טילים ללא הפסקה על הצפון, ובכל יום מבוצעים פיגועים כנגד יהודים על ידי פלסטינים ביהודה ושומרון, יולי נובק, מנכ״לית הארגון, הגיעה לתדרך את מועצת הביטחון בדיון בנושא החטופים. היא התעלמה מהחטופים שעדיין בעזה ובחרה להפיץ שקרים על מנת להסיט את הדיון ממצוקת החטופים”.

“מעולם לא הבנתי כיצד היו יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים. אך נראה שגם היום יש כאלו שבוחרים לעמוד לצד מחבלים צמאי דם. יולי נובק תידרכה את המועצה במשך חמש דקות תוך שהיא מסיתה כנגד מדינת ישראל, מפיצה שקרים כמו ‘השאיפה’ של ישראל לכבוש את עזה, מכנה אותנו מדינת אפרטהייד ומאשימה אותנו בפשעי מלחמה”.

“נראה שיולי שכחה מי היו אלו שבחרו לבצע פשעי מלחמה בבוקר השבת השחורה, תוך שהם אונסים נשים ורוצחים ילדים במיטותיהם. מדינת ישראל לא בחרה במלחמה הזו וחמאס הוא היחיד שצריך לשאת באשמה על כל המתרחש ברצועת עזה. אנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת להשיב את השקט והביטחון לאזרחים, על מנת להחזיר את החטופים הביתה ועל מנת שזוועות כמו 7.10 לעולם לא יתרחשו שוב”.

ח”כ טלי גוטליב דרשה היום מהמפכ”ל דניאל לוי לפתוח באופן בהול בחקירה בתנאי מעצר נגד מנכ”לית בצלם יולי נובק בגין סיוע לאויב בזמן מלחמה, זאת בעקבות נאומה באו”ם בו האשימה את ישראל בביצוע פשעי מלחמה כמעט מדי יום, הריגת “פלשתינים” וביצוע אפרטהייד.

גוטליב כתבה: “יולי נובק המסוכנת, התייצבה בדיון בעניין חטופינו במועצת הבטחון של האו״ם וסייעה לאויב בעת מלחמה באומרה כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה כמעט מדי יום! בכך לא רק סייעה לאויב בעת מלחמה אלא פגעה קשות בחטופינו בשבי חמאס ובסיכויי קידום עסקה לשחרורם”.

“כידוע העונש לעבירת סיוע לאויב בעת מלחמה הוא מיתה או מאסר עולם כקבוע בסעיף 99 לחוק העונשין” הסבירה גוטליב, “לא אעמוד מנגד! בשם אזרחי מדינת ישראל ובשם לוחמי וחיילי צה״ל הגשתי זה עתה למפכ״ל דרישה לפתיחה בחקירה בתנאי מעצר נגד נובק. מי צריך אויבים כשיש את יולי נובק?”.

גוטליב טענה כי הדרישה הזו נעשית בשם אזרחי מדינת ישראל ובשם לוחמי וחיילי צה״ל והוסיפה כי “הגשתי זה עתה למפכ״ל דרישה לפתיחה בחקירה בתנאי מעצר נגד נובק. מי צריך אויבים כשיש את יולי נובק?”.