בחסידות גור מבוהלים: ‘דברי הבל ורעות רוח שמישהו בדא’

במכתב ששיגר הרב אברהם בנימין זילברברג אל השר יצחק גולדקנופף הוא מכחיש הדיווח על הסכם במסגרתו יגויסו 250 צעירים מגור למשטרה - בתמורה לפטור גורף עבור יתר צעירי החסידות: "לא היו שום מגעים ובוודאי שאין כל הסכמה לעצם התגייסות למשטרה. לא היו דברים מעולם"
יוני גרין
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 13:39

אחרי שנחשף ההסכם הדרמטי שמתגבש בימים אלה בין חסידות גור למשרד הביטחון, במסגרתו  כ-250 צעירים מהחסידות יתגייסו למשטרה ובתמורה שאר אלפי הצעירים הנמנים על החסידות יקבלו פטור גורף משירות בצה”ל – בגור מפרסמים בצהרים (חמישי), שעות אחרי הפרסום, הכחשה.

במכתב ששיגר ראש ישיבת גור בחצור, הרב אברהם בנימין זילברברג אל השר יצחק גולדקנופף,  הוא מתייחס לדיווח וכותב כי “לא היו דברים מעולם”.

“לכבוד שלוחא דרבנן הרב יצחק גולדקנופף,

נדהמתי לשמוע שיש פרסומים שכביכול ניהלתי מגעים עם מאן דהוא מטעם חסידות גור בקשר להתגייסות למשטרה תמורת התגייסות לצבא, דברי הבל ורעות רוח.

לידיעה זו אין כל קשר למציאות ומישהו בדא את הדברים האלה מלבו למען מטרה לא ידועה, לא היו שום מגעים בנושא זה ובוודאי שאין כל הסכמה לעצם התגייסות למשטרה ואין כל הסכמה לעסקאות כל שהם. לא היו דברים מעולם.

הדבר היחיד שעומד על הפרק הוא להחזיר את ההסדר שהיה נהוג כל השנים שכל מי שתורתו אומנותו פטור מלהתגייס, בלי תנאים ובלי עסקאות.

העיסוק בנושא זה שייך לממונים על כך מטעם גדולי ישראל והם עוסקים במסירות נפש להסיר את הגזירה הנוראה ולהחזיר את ההסדר הקודם.

תחזקנה ידיכם ויד כל העוסקים במלאכת הקודש ויסכר פי דוברי שקר”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, לפי הפרסום של יואלי ברים בגלי צה”ל, מי שניהל את השיחות  במהלך החודש האחרון מול בכירי משרד הביטחון הוא הרב אברהם בנימין זילברברג – ראש הישיבה בחצור, מקורבו של האדמו”ר מגור ואחת הדמויות המשפיעות בחצר גור.

לפי הדיווח, ביום חמישי האחרון התקיימה הפגישה המסכמת באחד המתקנים של משרד הביטחון בתל אביב, בה הוסכם לפטור את רוב צעירי חסידות גור בני ה-18 עד 26, אלפים במספר, מגיוס לצבא.

ההבנה הן בחסידות גור והן במערכת הביטחון היא שללא הסכם שכזה עם החצר, לא יגויס אף לא צעיר אחד מהחסידות לצבא.

מדובר בסיכום התחלתי בין הצדדים, לא סוכמה הרשימה השמית של הצעירים שיתגייסו למשטרה, אך בפגישה המסכמת הושגה פריצת דרך והסכמה עקרונית של הצדדים למהלך, אם כי עדיין תיתכן אפשרות שהמהלך לא יצא לפועל בגלל חוסר היתכנות משפטית, במיוחד על רקע סערת הגיוס הנוכחית והזעם הציבורי  הגובר על כך שאין שוויון ונשיאה בנטל.

מצה”ל, משרד הביטחון, משר הביטחון ומהמשטרה – לא נמסרה תגובה לידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות