הפרשן: מאתרגים את הרמטכ”ל. למה לא נפתחה חקירה פלילית?

חרדים 10
|
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 13:15
הפרשן יוסי יהושוע מ’ידיעות אחרונות’ קרא ברדיו ‘גלי ישראל’ לפתוח בחקירה פלילית נגד התנהלות הדרג הצבאי בלילה שלפני השבעה באוקטובר • “אנחנו תכף שנה למלחמה, למה הרמטכ”ל עדיין בתפקיד?”

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, סבור כי יש לפתוח בחקירה פלילית על רשלנות נגד התנהלות הדרג הצבאי בלילה שלפני השבעה באוקטובר.

“אנחנו תכף שנה למלחמה, למה הרמטכ”ל עדיין בתפקיד?”, תהה יהושוע בראיון ל’פתחי וזמרי בעם’ ברדיו ‘גלי ישראל’. “אתם מכירים עוד כישלון כזה של רמטכ”ל? כישלון שהוא כל כולו של הרמטכ”ל שניהל את זה באותו לילה של השבעה באוקטובר והוא זה שאחראי על הצבא”.

הוא הוסיף: “אירוע שבו האויב פותח במלחמה עם 6000 מחבלים, אבל הוא עדיין בתפקיד כי מאתרגים אותו – חלק מהתקשורת ובעיקר מי שמחזיק אותו זה שר הביטחון יואב גלנט.

“מה שקרה בשישי ובשביעי לחודש זו רשלנות לכל דבר ועניין. ואני שואל, למה לא נפתחה כאן חקירה פלילית על רשלנות?”

אתמול הסביר יהושוע בציוץ בטוויטר מדוע הרמטכ”ל טרם התפטר מתפקידו, למרות חלקו המרכזי במחדל טבח השבעה באוקטובר. “הלוי לא מתפטר, למה? מהסיבה הטובה ביותר בעולם: כי הוא יכול. הרמטכ”ל קשור בברית הגנה הרמטית – כמו גם שערורייתית – עם שר הביטחון, יואב גלנט”.

בטור שפרסם ב’ידיעות אחרונות’ הוסיף יהושוע: “האתרוג הגדול מכולם הוא הרמטכ”ל, רב-אלוף הרצי הלוי, האיש שיחד עם ראש השב”כ אחראי לכישלון הביטחוני הגדול ביותר מאז הקמת המדינה”.

הוא מתח ביקורת: “מבחינת הרמטכ”ל עסקים כרגיל, במקום לפנות את כיסאו, להתנצל עמוקות ולערוך חשבון נפש מקיף, הוא מתבצר בלשכתו, לא מציג תחקירים בשקיפות ובעיקר מוסיף לבצע מינויים, כאילו שיש לו לגיטימציה לעצב את פני הצבא שנים קדימה”.