מייל מאיש זר שחיפש קרובים – סייע לצעירה לאתר את שורשיה היהודיים

באמצעות מייל מאדם לא מוכר שהזין את פרטיו באתר My heritage, חב"דניק מסור ומברר יהדות נחוש, הצליחה צעירה בת 27 שעלתה מרוסיה לאתר את שורשיה היהודים ולהקים בית נאמן בישראל
חרדים 10
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 10:45

צעירה בת 27, שנמלטה לפני כשנתיים מרוסיה לישראל בעקבות המלחמה באוקראינה, פנתה לפני מספר חודשים לבית הדין הרבני ברחובות – בבקשה לאשר את יהדותה לצורך נישואיה עם בן זוגה.

משרד הפנים אישר אמנם את עלייתה לישראל, אך דרש ברור נוסף, כיוון שבעקבות היציאה הבהולה לא היו בידיה המסמכים הנדרשים.

בשיחה עם מברר היהדות, הרב אלכסנדר דן, סיפרה הצעירה כי לא הייתה מודעת כלל לשורשיה היהודיים, שכן גדלה במשפחה רוסית ללא רקע או מסורת יהודית.

אלא שבאחד הימים, עוד בימים שהתגוררה כנערה ברוסיה, קבלה במפתיע מייל מאדם שלא הכירה, שמצא קשר דם אליה באמצעות אתר “My heritage” – אתר המאתר קרובי משפחה באופן נרחב.

כאשר האיש הזין לעץ היוחסין שלו את פרטי בני משפחתו, התברר כי ישנו קשר לאביה של הנערה, שגם הוא הזין את פרטי משפחתו – וכך אותר הקשר.

הצעירה הופתעה מהמידע, שכן לא הכירה יהודים ולא את היהדות לחלוטין.

לימים, בהיותה סטודנטית בסנט פטרסבורג, הכירה סטודנט יהודי שהציע לה להתארח בשבת בבית חב”ד המקומי.

במהלך סעודת השבת נזכרה הצעירה באותו מייל שקבלה לפני שנים, והתחילה אט אט ללמוד יהדות שהפכה עבורה לתחום מושך ומעניין. עם פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה ובעקבות החשש לגיוס כפוי של אחיה עלו השניים לישראל.

בית הדין הרבני פתח בהליך ברור היהדות ובאמצעות שליחים לרוסיה, איתר תעודות רישום לידה שהוכיחו כי סבתה של המבקשת הייתה יהודייה, זאת בסיוע שלוחי חב”ד ברוסיה.

כך, באמצעות מייל מאדם לא מוכר, חב”דניק מסור ומברר יהדות נחוש, הצליחה עוד אישה לאתר את שורשיה היהודים ולהקים בית נאמן בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות