מסלול עוקף ישראל: ביידן וחמאס יחתמו עסקה על חטופים אמריקנים?

משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית לוחצות את הממשל האמריקני לחתור לעסקה חד צדדית ללא ישראל - על רקע רצח ששת החטופים, בהם הרש גולדברג הי"ד שהחזיק באזרחות אמריקנית • החטופים בעלי האזרחות האמריקנית: עידן אלכסנדר, שגיא דקל חן, עומר נאטורה וקית' סגל

חרדים 10
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 09:57

משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית דורשות מהבית הלבן לפתוח במו”מ חד צדדי על עסקה מול  חמאס, שיאפשר את שחרור יקיריהם אשר נמצאים בשבי.

לפי דיווח היום (חמישי) ברשת NBC האמריקנית, בקשה זו מגיעה על רקע רצח ששת החטופים, בהם האזרח האמריקני הרש גולדברג פולין הי”ד.

לטענת חמישה אנשים המעורים בשיחות ומצוטטים בדיווח, תוכנית שכזו נידונה בממשל ביידן.

ארצות הברית גיבשה, לפי הדיווח, רשימה של חמישה אסירים שהם יכולים לתת לחמאס במסגרת עסקה שכזו, אך גורמים אומרים שזה כנראה לא יספק את ארגון הטרור.

לפי הדיווח, במהלך פגישה שנערכה ביום ראשון בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן סאליבן לנציגי משפחות החטופים האמריקנים, עלתה הקריאה לבחון חלופות שאינן כוללות את ישראל.

גורמים בממשל אמרו למשתתפים כי יבחנו כל חלופה, אולם הגישה הטובה ביותר תהיה הסכם בין ישראל וחמאס.

על פי מקורות נוספים, ממשל ביידן פנה באופן ראשוני לחמאס דרך קטר כבר לפני כחצי שנה, במטרה לבחון את האפשרות של הסכם חד צדדי. זאת, על רקע המשא ומתן התקוע על הסכם רחב יותר, הכולל גם את ישראל. עם זאת, היוזמה הראשונית הזו לא התקדמה.

החטופים בעלי האזרחות האמריקנית הם עידן אלכסנדר, שגיא דקל חן, עומר נאטורה וקית’ סגל. פקידים אמריקניים מקווים גם לאתר את שרידיהם של שלושה אזרחים אמריקנים נוספים, שלפי החשד נרצחו ב-7 באוקטובר על ידי חמאס וגופותיהם נלקחו לעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות