מתגבש הסכם עם גור: 250 יגויסו למשטרה, אבל אלפים יקבלו פטור

הסכם דרמטי מתגבש בימים אלה בין חצר גור למערכת הביטחון במסגרתו יגויסו 250 צעירים מהחסידות למשטרת ישראל - בתמורה לפטור גורף עבור אלפי צעירי החסידות בני ה-18 עד 26 • מקורבו של האדמו"ר, הרב אברהם בנימין זילברברג, ניהל את השיחות
חרדים 10
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 10:33

דואגים רק לעצמם? הסכם דרמטי מתגבש בימים אלה בין חסידות גור למשרד הביטחון, במסגרתו יתגייסו כ-250 צעירים מהחסידות יתגייסו למשטרה – כשבתמורה לכך שאר אלפי הצעירים הנמנים על החסידות יקבלו פטור גורף משירות בצה”ל.

לפי הדיווח של יואלי ברים בגלי צה”ל, מי שמנהל את השיחות  במהלך החודש האחרון מול בכירי משרד הביטחון הוא הרב אברהם בנימין זילברברג, מקורבו של האדמו”ר מגור ואחת הדמויות המשפיעות בחצר גור.

ביום חמישי האחרון התקיימה הפגישה המסכמת באחד המתקנים של משרד הביטחון בתל אביב, בה הוסכם לפטור את רוב צעירי החסידות בני ה-18 עד 26, אלפים במספר, מגיוס לצבא.

ההבנה הן בחסידות גור והן במערכת הביטחון היא שללא הסכם שכזה עם החצר, לא יגויס אף לא צעיר אחד מהחסידות לצבא.

מדובר בסיכום התחלתי בין הצדדים, לא סוכמה הרשימה השמית של הצעירים שיתגייסו למשטרה, אך בפגישה המסכמת הושגה פריצת דרך והסכמה עקרונית של הצדדים למהלך, אם כי עדיין תיתכן אפשרות שהמהלך לא יצא לפועל בגלל חוסר היתכנות משפטית, במיוחד על רקע סערת הגיוס הנוכחית והזעם הציבורי  הגובר על כך שאין שוויון ונשיאה בנטל.

מצה”ל, משרד הביטחון, משר הביטחון ומהמשטרה – לא נמסרה תגובה לידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות