המתקפה הרוסית על אוקראינה: רסיס מיירט פגע במושב זקנים יהודי בקייב

נתן פרל
|
ב' אלול התשפ"ד / 05.09.2024 01:28
המלחמה באוקראינה מחריפה: בית אבות יהודי בבירה קייב נפגע מרסיס של מיירט טיל • במבנה שוהים 45 קשישים יהודיים, שפונו בתחילת המלחמה לקרפטים – ולאחרונה חזרו לקייב

המתקפה הרוסית על אוקראינה: בית אבות יהודי בעיר קייב, בירת אוקראינה, נפגע מרסיס של מיירט טיל במהלך ליל רביעי – לאחר שרוסיה שיגרה עשרות טילים לעבר מרכזי המגורים.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירוע.

בבית האבות מתגוררים כ-45 דיירים קשישים יהודים, והוא היחיד מסוגו בקייב. הבניין בן חמש הקומות מספק לדייריו את כל צרכיהם, כולל בית כנסת, מנייני תפילה, צוות רפואי ורופא שיניים, והוא מופעל על ידי הקהילה היהודית, בראשות הרב הראשי של אוקראינה, הרב יעקב בלייך.

בתחילת המלחמה, כל הדיירים פונו לאזור הקרפטים יחד עם כ-100 אנשים נוספים מהקהילה היהודית המקומית ופליטים מאזורים אחרים.

לאחרונה, הדיירים בקשישים חזרו אל בית האבות.

בקהילה היהודית המקומית אומרים, כי המוסד ממוקם כ-30 דקות נסיעה ממרכז הקהילה היהודית בקייב, וכי בתחילת המלחמה טנקים רוסיים היו ממוקמים מול הבניין, מה שגרם לדיירים להרגיש שהם בלב הלחימה.

למרות הנזק שנגרם מהרסיס, כל הדיירים בטוחים וממשיכים בשגרת חייהם במוסד.

לפני מספר ימים השתתף הרב בלייך כנציג הקהילה היהודית באירועים הרשמיים של יום העצמאות לאוקראינה, עם הנשיא זלנסקי ובכירי המדינה.

הרב בלייך נאם במקום וציין בדבריו את הסבל הרב ואת הצער שחווים אנשים רבים כל כך מהמלחמה הארוכה, והתפלל לסיומה, מתוך ניצחונה ושמירה על עצמאותה של אוקראינה.