היועמ”שית לביהמ”ש: מינוי סוויסה אינו חוקי • בן גביר: חונטה מושחתת

גלי בהרב-מיארה תקפה במלים חריפות, בעמדה שהגישה לבית המשפט, את מינוי רפ"ק מאיר סוויסה למפקד תחנת דרום ת"א • בן גביר ביקש לעכב את הדיון בבית המשפט ולאפשר לו ייצוג חלופי
אריה ריבקינד
ב' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 21:33

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, מסרה הערב (רביעי) את תגובתה לעתירה נגד מינויו של רפ”ק מאיר סוויסה למפקד תחנת דרום ת”א של המשטרה – והעלאתו לדרגת סנ”צ.

היועמ”שית טענה: “המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לקחת בו חלק”.

היא הוסיפה: “צבר הנסיבות החריגות והפגמים שיתוארו להלן מצביע על כך שמינויו של רפ”ק סויסה שנעשה במחטף, באמצעות קביעת ‘עובדות בשטח’, תוך דחיקת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי, נעשה בהתעלם מכללי המינהל התקין ומהחובות המוטלות על מינויים בשירות הציבורי, ובגופי אכיפת החוק בפרט, בהתעלם מהוראות נוהל מפורשות במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי, ובאופן שיש בו כדי לפגוע באמון הציבור במשטרה”.

השר לביטחון לאומי הגיש גם הוא תגובה לבית המשפט – ודרש לעצור את התהליך בבית המשפט המחוזי עד שיקבל ייצוג נפרד.

“מייצגי המדינה סירבו לאפשר לשר לביטחון לאומי לצרף לעמדתם עמדה משפטית מקיפה מטעמו ואף לא אפשרו סד זמנים סביר לשם כך. אל לו לבית המשפט להעלים עיניו מהכירסום בשיקול דעתו השיפוטי והכשלת ההליך, מהפגיעה בזכויות הדיוניות של חבר ממשלת ישראל או מכללי הצדק הטבעיים בנוגע לאופן קיומו של הליך במדינה דמוקרטית”, כתב בן גביר בתגובתו.

“לא ייתכן שבית המשפט הנכבד יתייחס לחבר הרשות המבצעת של מדינת ישראל כ”פסול דין” או כ”חרש שוטה וקטן” שבעת העתיקה לא זכו להכרה כישות משפטית. לאור האמור בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע כי החלטתו בעניין הבקשה למתן צו ביניים תושהה על מנת לאפשר לשר לביטחון לאומי לבקש סעד בסוגיית הייצוג מבג”ץ… אין דין בלא מתדיין”, נאמר בעמדה שהוגשה לבית המשפט.

השר בן גביר אמר: “אחרי שהיועמ”שית התערבה באופן בלתי חוקי במינוי קצין במשטרה, בחוסר סמכות מובהק, כעת היא מוסיפה לפעול בניגוד לחוק ובעתירה שמוגשת נגדי, בה היא אמורה להגן על עמדתי, לא רק שהיא לא מוכנה לעשות זאת ומודיעה לבית משפט תשובה בניגוד לעמדתי, אלא שהיא גם לא מאפשרת לי ייצוג נפרד ולהגן על עמדתי כראוי בפני בית המשפט. כך נראה ניסיון בלתי חוקי מובהק לגרוע מסמכויות המוקנות לשר בחוק”.

בחשבון הטוויטר שלו צייץ השר: “הערב שוב נוכחנו כמה הפרקליטות היא חונטה מושחתת, מוטה ונגועה מכף רגל ועד ראש, שמסכלת ומכשירה מינויים, אך רק לפי אינטרסים. פותחת חקירות פוליטיות. ומתנהלת מהמקפצה בניגוד לחוק. כל זמן שלא נעשה שם סדר, ישראל איננה דמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות