מסמך סודי מפגישת מנהיגי חמאס והג’יהאד חשף: זלזול בחיי העזתים

חיים טוויל
|
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 18:54
מסמך סודי של חמאס חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג’יהאד האסלאמי על שיגורי הטילים הכושלים • מפקד הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי אמר בפגישה: “אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה”

אל”מ אביחי אדרעי, דובר צה”ל בערבית,  פרסם הערב (רביעי) מסמך סודי של חמאס החושף את תוכן הפגישה שהתקיימה לפני כשנתיים בין מנהיגי חמאס והג’יהאד האסלאמי – בה דנו על השיגור הכושל של טילים מהרצועה והמחיר בחיי אדם.

מדובר בפגישה שנערכה לאחר מבצע ‘עלות השחר’ בשנת 2022, בה נועד בכיר חמאס בשם אחמד עם מפקד הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, אכרם אל-עג’ורי.

במהלך הפגישה פרצה מחלוקת סביב שיגורי פגזי הרקטות הכושלים ששיגר הג’יהאד, שפצעו אזרחים בעזה. אל עג’ורי אמר במהלך הפגישה: “אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה”.

המסמך חשף גם את המתיחויות השוררות בין חמאס לג’יהאד האיסלאמי, לרבות טענות של אל-עג’ורי כי חמאס הביך את הג’יהאד בפני מצרים, והאשים אותו בשיגור כושל של רקטות, מבלי שיהיו לה ראיות לכך, וכן הטענה כי חמאס התגרה בג’יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של מה שנקרא תייסר אל-ג’עברי.

אדרעי ציין: “המסמך מאשש את חזון חמאס והג’יהאד כלפי תושבי עזה ואת השימוש בהם ככלי ניצול, שכן שתי התנועות מבינות את סכנת הטילים הללו לחייהם של התושבים ורואות בהם ‘מס מלחמה’, במישרין או בעקיפין. הדבר ניכר גם במהלך המלחמה המתמשכת, כאשר חמאס והג’יהאד האיסלאמי ממשיכים לירות רקטות מאזורים מאוכלסים באזרחים ואף מאזורים הומניטריים, מה שחושף את תושבי רצועת עזה לסכנה”.