“לא יסתמו לנו את הפה”: מועצת שומרון רותחת על הרשות השנייה

המועצה פנתה לרשות השנייה במכתב התראה לפני עתירה ודורשת כי תחזור בה מפסילת קמפיין הקורא לחזור לגוש קטיף וצפון השומרון • יוסי דגן: "הרשות השנייה לא עצרה את הקמפיינים בעד ההתנתקות, שהיו שנויים במחלוקת ועוררו התנגדות ציבורית רחבה"
אבי כץ
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 16:36

מועצה אזורית שומרון הגישה היום (שלישי) התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו – בעקבות פסילת קמפיין פרסומי שלה.

הקמפיין, שנועד לעודד חזרה לגוש קטיף וצפון השומרון, נפסל על ידי הרשות בטענה כי הוא “מעביר מסר בנושא שנוי במחלוקת ציבורית”.

הקמפיין כלל את הסלוגן: “אוסלו וההתנתקות הביאו עלינו את האסון הזה: גוש קטיף וצפון השומרון – חוזרים הביתה”.

בעקבות ההחלטה, פנה עו”ד אייל בוקובזה ממשרד ויינברגר ברטנטל ושות’, המייצג את המועצה, במכתב התראה לפני הגשת עתירה.

בוקובזה טוען כי האמירות בקמפיין אינן מהוות חלק מהמחלוקת הציבורית הנוכחית, במיוחד לאור הסקרים העדכניים המצביעים על תמיכה רחבה בהתיישבות.

במכתב נטען כי ההחלטה לפסול את הקמפיין היא “בלתי סבירה ובלתי מידתית”, ומציין כי קמפיינים תומכי ההתנתקות שודרו בעבר ללא התנגדות מצד הרשות השנייה, למרות שהם היו שנויים במחלוקת.

מועצה אזורית שומרון ציינה תוצאות של סקרים שבוצעו לאחרונה, מהם עולה כי רוב הציבור הישראלי תומך בהתיישבות ורואה בה תורמת לביטחון.

סקרים שפורסמו על ידי תנועת הביטחוניסטים והמכון למדיניות העם היהודי מצביעים על תמיכה ניכרת בהתיישבות ביהודה ושומרון כהגנה על ביטחון המדינה.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הביע תמיהה על החלטת הרשות: “הרשות השנייה לא עצרה את הקמפיינים בעד ההתנתקות, שהיו שנויים במחלוקת ועוררו התנגדות ציבורית רחבה. עכשיו, כאשר אנחנו קוראים לחזרה לגוש קטיף, שנראה כי יש תמיכה ציבורית רחבה בה, הרשות פוסלת את הקמפיין”.

הוא הוסיף, כי המועצה לא תקבל את החלטת הרשות השנייה ותנקוט בפעולות משפטיות במידת הצורך.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: “בעניין תשדיר הפרסומת המדוברת, הוחלט כי האמירות המופיעות בתשדיר שנויות במחלוקת ועל כן הפרסומת ירדה משידור. המפרסם פנה לרשות וטענותיו נבחנות והטיפול טרם הושלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות