מטח של כ-65 שיגורים לגליל: פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה – שעלה באש

חיזבאללה שיגר את המטחים בצפון בעקבות עשרות המשגרים שצה"ל תקף בלילות האחרונים • שריפות פרצו במספר מוקדים בצפון בעקבות פגיעות טילים • כטב"מ שניסה לחדור לישראל ממזרח יורט בהצלחה • כל העדכונים
חרדים 10
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 15:13

היום ה-334 למלחמה I עדכונים שוטפים:

13:45 – צה”ל: כ-65 שיגורים חצו מלבנון

דובר צה”ל: כ-65 שיגורים חצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקם, וחלקם נפלו בשטחים פתוחים. כתוצאה מהנפילות התפתחו מספר שריפות. צה”ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

13:40 – הוסרו ההנחיות לתושבים בגליל לשהות סמוך למרחבים מוגנים

13:11 – המטחים לגליל העליון – אחרי תקיפת עשרות משגרים

חיזבאללה הודיע כי שיגר מטחי קטיושות לעבר בית הלל ודישון בתגובה לתקיפות צה”ל בדרום לבנון. ב-3 הלילות האחרונים צה”ל תקף עשרות משגרים בלבנון. גם בצוהריים הותקפו מטרות ומשגרים רבים בדרום לבנון.

12:55 – תיעוד מקריית שמונה: פגיעה ישירה של רקטה בבית בעיר

12:40 – דיווח בלבנון: צה”ל תוקף בדרום המדינה בכפרים עינאת’א וכונין, ובקבריח’א שבאזור נבטיה

12:30 – פגיעות ישירות במבנים בקריית שמונה, שרפות פרצו בכמה מוקדים

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי לוחמי אש הוזעקו לכמה מוקדי שרפות כתוצאה מנפילות ויירוטים בגליל העליון. מפקד המשמרת רב-רשף רועי פיניש: “במוקד 102 התקבלו דיווחים על מוקדי שרפה בשטחים פתוחים ופגיעות ישירות במבנים. לוחמי האש בדרכם לכמה זירות”.

12:12 – זוהו נפילות גם באזור כפר גלעדי, דישון ועמק החולה

12:04 – מטחים מלבנון: זוהו כמה נפילות באזור בית הלל, שרפה פרצה באזור

11:40 – תושבים בקריית שמונה ובעמק החולה הונחו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

עיריית קריית שמונה בהודעה לתושבים: “על פי הנחיות הצבא, אנו מבקשים מתושבי קריית שמונה שנשארו בעיר לשהות בקרבת מרחבים מוגנים עד שנודיע אחרת. יש להימנע מלהסתובב שלא לצורך ברחבי העיר. נמשיך לעדכן 24/7 בהתאם להתפתחויות”.

הנחיות דומות הועברו גם לתושבים ביישובי צפון עמק החולה – כלל היישובים המפונים באצבע הגליל וכן ביישובים שדה נחמיה, כפר בלום, עמיר, שמיר, כפר סאלד, גונן, להבות הבשן, נאות מרדכי, יסוד המעלה, חולתה, שדה אליעזר ואילת השחר. בהודעה לתושבים נכתב: “יש לצמצם תנועות במרחב היישוב, להימנע מהתקהלויות, לשלוט בשערי היישוב ולשהות סמוך למרחבים מוגנים החל מרגע זה ועד להודעה חדשה”.

06:35 – כטב”מ שניסה לחדור לישראל ממזרח יורט בהצלחה

06:20 – צה״ל תקף במהלך הלילה מטרות בשטח לבנון

חיל האוויר תקף במהלך הלילה משגר של חיזבאללה בדרום לבנון, והותקפו מבנים צבאיים של הארגון

05:50 –  דיווח: המיליציות העיראקיות המזוהות עם איראן טענו שניסו לפגוע בנמל חיפה באמצעות כטב”ם

05:30 – גורם ביטחוני ישראלי: קיים חשש ממתקפת מחבלים רחבה שתצא מיהודה ושומרון

גורם ביטחוני ישראלי אמר לערוץ “סקיי ניוז” בערבית כי איראן מעבירה בחודשים האחרונים כספים וכלי נשק ליהודה ושומרון, במטרה להפוך את המקום ל”זירת מלחמה אמיתית”. הגורם התייחס למבצע “מחנות קיץ” של צה”ל ביהודה ושומרון ואמר כי קיים חשש שמחבלים ינסו להוציא מתקפה רחבה באזור או בישראל. עוד הוסיף הגורם, כי הרשות הפלסטינית חוששת שיתרחש ביהודה ושומרון “טבח” בדומה ל-7 באוקטובר, וכי היא חוששת שחמאס יבצע הפיכה כפי שעשה בשנת 2007 ברצועת עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות