חרפה: משפחה גורשה, הפועלים הערבים צעקו לחיילים “אללה אכבר”

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החריבו לפנות בוקר את גבעת אור נחמן, הסמוכה לישוב עדי עד בבנימין • משפחה שהתגוררה בגבעה פונתה וחפציה הושלכו החוצה בידי פועלים ערבים שהובאו למקום • ביציאה מהישוב חלפו הפועלים ליד חיילי הגמ"ר וצעקו לעברם בלעג "אללה אכבר"  
חיים טוויל
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 11:41

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פשטו סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר (רביעי) על גבעת ‘אור נחמן’, הסמוכה לישוב עדי עד שבבנימין – והחריבו את בתי המקום.

בגבעה, שהוקמה לפני מספר חודשים לזכרו של נחמן מורדוף הי”ד – פעיל התיישבות, שגדל ביישוב אחיה הסמוך ונרצח בפיגוע בעלי – מתגוררת כיום משפחה שפונתה אף היא מביתה וחפציה הושלכו החוצה בידי פועלים ערבים שהביא המנהל האזרחי.

לדברי התושבים, במהלך ההרס השמיעו הערבים קולות צחוק, ואף הקניטו באמירות אנטישמיות מפורשות דוגמת “יהודים מסריחים”.

ביציאה מהישוב עדי עד חלפו הפועלים הערבים ליד חיילי הגמ”ר ששמרו במקום, וצעקו לעברם בלעג “אללה אכבר”.

העיתונאי דביר עמר, שמשרת כעת במילואים והיה בשמירה בעמדה, תיאר בחשבון הטוויטר שלו: “אין גבול לבושה. שיירה של רכבי מנהל אזרחי יצאו כעת מהש.ג שלנו לאחר הפינוי באור נחמן ובאחד הרכבים יושבים ערבים שצועקים לעברנו החיילים ‘אללה אכבר’. דקה אחר כך הגיע עוד רכב עם עובדי מנהל שכבר עודכן על הסיפור והראיתי להם את תמונת הרכב. האם יעשו להם משהו או שלצחוק על חיילי צה”ל זה סבבה?”

משה אליהו, אחיו של ידידיה אליהו הי”ד שנפל בעזה, סיפר: “אני משרת כלוחם מילואים בהגמ”ר בנימין, וביזיון כמו שהיה לי היום לא חוויתי אף פעם. אחרי שכוחות המג”ב והמנהל סיימו לפנות את גבעת אור נחמן, השיירה יצאה דרך הש”ג. בשיירה היו שני טנדרים של ערבים, ועצרנו אותם להבין מי הם. מסתבר שהם היו עובדי קבלן של המנהל האזרחי, שבתגובה עצרו לידנו, צעקו ‘אללה אכבר’ בחיוך והמשיכו בנסיעה כאילו לא קרה כלום. הזייה שהמנהל מכניס לנו אל תוך הישובים מחבלים”.

עמיחי סביר שמתגורר עם משפחתו בגבעה, אמר: “מה שראינו כאן הבוקר הוא בלתי נתפס. נציגי מדינת ישראל ומיטב לוחמיה מגיעים להחריב במבצע נרחב באישון ליל נקודת התיישבות יהודית אסטרטגית, כשהם מלווים בפועלים ערבים אנטישמים שצועקים ‘יהודים מסריחים’ ו’אללה אכבר’. אני חושב שמה שהתרחש כאן מול עינינו ממחיש בצורה הטובה ביותר את אובדן הכיוון של מדינת ישראל שנלחמת באזרחיה החלוצים בעיצומה של המלחמה, ומעדיפה את השתלטות הרש”פ וערביי הכפרים באזור על פניהם.

“גבעת אור נחמן מהווה קוץ בגרון של תוכניות המדינה הפלסטינית משום שהיא תוקעת טריז בין שני רצפים טריטוריאלים ערבים, ומרחיבה באופן משמעותי את השטח היהודי בגוש שילה. אפשר להבין למה מי שדוגלים במדינה פלסטינית נלחמים כל כך בגבעה, אך בדיוק מהסיבה הזאת היא גם תישאר למרות הפינויים וההרס ובעז”ה רק תלך ותפרח עד אשר תהפוך לישוב יהודי קבוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות