המשטרה נגד הפרקליטות: למה בארה”ב הוגש כתב אישום ופה לא?

גורם בכיר בלהב 433 הזהיר כי אי הגשת כתבי האישום נגד חמאס תגרום לנזק, לשחיקה של החוקרים ושחיקת הראיות • בלהב כועסים: "כתב האישום שהוגש בארצות הברית מבוסס בין היתר על ראיות שגובשו בישראל וניתנו לחוקרים האמריקנים, בעוד שפה 11 חודשים ואין כתבי אישום"
חרדים 10
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 10:48

במשטרה מותחים ביקורת חסרת תקדים על הפרקליטות, זאת נוכח העובדה כי בארצות הברית כבר הוגשו כתבי אישום נגד מחבלי חמאס – בעוד שבישראל עדיין מתעכבים.

לפי דיווח של שלי טפיירו היום (רביעי) ב’כאן חדשות’, גורם בכיר בלהב 433 הזהיר כי אי הגשת כתבי האישום תגרום לנזק, לשחיקה של החוקרים, שחיקת הראיות ושיהוי ניכר של הצגת התוצרים למשפחות הקורבנות.

במשטרה מתוסכלים: “בעוד שבישראל עוד מכתתים רגליים בפרקליטות – בארצות הברית כבר הוגש כתב אישום המבוסס, בין היתר, על ראיות שגובשו כאן בישראל. צוות של חוקרים אמריקנים הגיע ללהב, שנתן להם חומרים. האמריקנים מיד הגישו כתבי אישום, בעוד שפה 11 חודשים ואין כתבי אישום”.

משרד המשפטים האמריקני פרסם הלילה כתבי אישום שהוגשו נגד שישה בכירים בהנהגת חמאס בהם מנהיג חמאס סינוואר, בגין מעורבותם בחטיפתם ורציחתם של אזרחים אמריקנים ב-7 באוקטובר.

התובע הכללי של ארצות הברית מריק גרלנד, הצהיר: “אלו לא יהיו הפעולות האחרונות שלנו”.

התלונה הפלילית הוגשה במחוז הדרומי של ניו יורק. היא מונה את שמותיהם של שישה בכירים בחמאס: איסמאעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרואן עיסא, חאלד משעל ועלי בראכה.

פעילות הטרור של השישה מפורטת בהרחבה בכתב האישום.

ב’כאן חדשות’ דווח בחודש יולי, כי כתבי אישום והעמדה לדין נגד המחבלים הכלואים בישראל לא צפויים בקרוב.

לפי הדיווח, החשש הוא שאם יוגשו כתבי אישום עם סעיף עונש מוות אפשרי, הדבר עלול לפגוע בשלום החטופים בשבי, ולהשפיע גם על הסיכויים לעסקה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות