מתקפה על הרב מיכה הלוי: ‘משקר כדי להיות רב ראשי? חידוש עצום’

הרב מיכה הלוי, שהתחייב ב'וועדת הרב אריאל' שלא להתמודד בבחירות לתפקיד הרב הראשי אם יפסיד - הכריז כי יתמודד • עמית סגל: "מצביע דתי לאומי שמכבד את עצמו לא יתמוך בבחירות ברב ששיקר קבל עם ועולם" • הרב זלמן מלמד: "לא הגון ולא מוסרי להגיש מועמדות אחרי חתימה"
אריה ריבקינד
א' אלול התשפ"ד / 04.09.2024 00:14

הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, שהתמודד ב’וועדת הרב אריאל’ והתחייב שלא להתמודד בבחירות לתפקיד הרב הראשי אם יפסיד – הכריז היום (שלישי) על כוונתו להתמודד על התפקיד למרות שהפסיד, בניגוד להתחייבות.

הרב הלוי, בן 60, בוגר ישיבת ‘מרכז הרב’, הכריז: “לאחר עשרות שנים ברבנות, למעלה מ-20 שנים ברבנות שכונת נחלת יצחק בתל אביב ולמעלה מעשור שנים ברבנות העיר פתח תקוה, למדתי כיצד לשאוב כוח מהציבור, כיצד להאיר, כיצד להאהיב את התורה וההוראה, את הצדקה והרווחה – והכל מתוך אמונה ואהבה לכל אחד ואחת מישראל”.

מי שלא אהבו את המהלך ופתחו במתקפה היו בכירי אנשי התקשורת הדתיים לאומיים.

איש התקשורת עקיבא נוביק מ’כאן חדשות’, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הרב מיכה הלוי חתם על הדף הזה, לפני שנה וחצי. היום הוא הודיע שלמילה שלו אין ערך והוא בכל זאת יתמודד. אדם שמשקר כדי להיות רב ראשי, זה באמת חידוש עצום”.

נוביק צירף לציוץ את הדף עליו חתמו המתמודדים.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל כתב: “מצביע דתי לאומי שמכבד את עצמו לא יתמוך בבחירות ברב ששיקר קבל עם ועולם. עדיף להפסיד בכבוד מלנצח בביזיון”.

אבינועם קוטשר. יועץ למינוי רבנים של שר הדתות מתן כהנא לשעבר, ומי שהיה ראש לשכתו של רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, עקץ: “אחרי הרצאתו של גלעד שרון על ציר פילדלפי, לטריק הבא אני מזמין את הרב הראשי של פתח תקווה הרב מיכה הלוי לתת הרצאה על כיבוד הסכמים וגמירות דעת בחתימה על התחייבות”.

שוקי פרידמן, סגן הנשיא של המכון למדיניות העם היהודי הגיב: “לפני שנה וחצי הרב מיכה הלוי חתם על התחייבות שלא יתמודד לתפקיד הרב הראשי אם לא ייבחר על ידי הוועדה. היום הוא מודיע שיתמודד. רב שדברי התורה ‘מדבר שקר תרחק’ וחילול השם לא מזיזים לו ראוי להיות רב ראשי?”

גם הרב זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית אל, המתייחס באולפן ערוץ 7 להכרזה של הרב הלוי: “בהתחלה התלבטתי אם להיות בוועדת הרבנים. אלא אחרי שראיתי שהוועדה הורכבה מכל חלקי הרבנים בציונות הדתית, מתוך רצון משותף שיהיה רב אחד שיבחר וכולם יסכימו לבחירתו, ואז ממילא יש סיכוי שיבחר רב ציוני דתי, אז אני הצטרפתי”.

הוא ציין, כי “אחרי שהייתה החלטה אני לא חושב שיכול להיות רב שהבטיח וחתם שהוא לא יעמיד את מועמדותו, אחרי שחתם לא חושב שנכון שרב יעשה את זה, לא נכון ולא הגון ולא מוסרי ובוודאי לא מתאים לרב”.

הרב מלמד מתייחס לשאלת הסיכוי. “אחרי חתימה אין לחזור אלא אם כן כל הוועדה תתאסף ותשתכנע שהמצב השתנה ואין שום סיכוי לרב שנבחר, אם הוועדה כולה תתכנס, אז הפה שאסר הוא הפה שהתיר. כל עוד לא התכנסה – ההחלטה של הוועדה בעיניה עומדת”.

הוא הדגיש: “רב לא יכול לחזור מחתימתו, מאוד מצטער אם תהיה אפשרות כזו”.

הרב יעקב אריאל, מבכירי רבני הציונות הדתית, עמד בראש ועדת הרבנים לאיתור מועמד מוסכם לתפקיד הרב הראשי לישראל. הוועדה הוקמה לבקשתו של יו”ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ’ – ובחרה ברב מאיר כהנא, כמועמד הציונות הדתית לרב הראשי לישראל,

הרב מיכה הלוי שהתמודד ב’וועדת הרב אריאל’ מול הרב כהנא, התחייב, כאמור, שלא להתמודד אם יפסיד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות