גנץ: לשים סוף למחול ההפחדות • לשכת נתניהו: מוטב שלא יפריע

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ גדי איזנקוט הגיבו בהצהרה לתקשורת על "נאום פילדלפי" של נתניהו • גנץ: "ציר הרשע הוא איום קיומי, לא פילדלפי. עלינו להבטיח בניית מכשול תת קרקעי לאורך פילדלפי ולהפנים שנידרש לשחרר רוצחים ארורים"
חרדים 10
א' אלול התשפ"ד / 03.09.2024 21:53

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח”כ גדי איזנקוט הגיבו הערב (שלישי) בהצהרה לתקשורת למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ציר פילדלפי.

גנץ אמר: “התייצבנו כאן היום, כדי לשים סוף למחול השקרים וההפחדות. אנחנו נמצאים במלחמה קשה וצודקת על ביטחון מדינת ישראל וריבונותה. מלחמה ששילמנו בה מחירים כבדים וכואבים, ולצערי עוד נשלם. כולנו מבינים שאין לנו ברירה ושאנו חייבים לנצח.

“ראש הממשלה לא הישיר מבט לציבור ואמר את האמת שהוא לא יביא את החטופים בחיים. שהוא לא יגן באמת על הסוגר הדרומי. שהוא לא ישיב את תושבי הצפון לבתיהם. שהוא לא ימנע מאיראן נשק גרעיני.

“אותי זה לא הפתיע, משום שבמשך התקופה שישבנו בקבינט המלחמה, נתניהו עיכב את היכולת להתקדם לעסקאות החטופים באופן סדרתי, כולל במתווה הראשון. זה לא מפתיע אותי משום שכבר בתחילת המלחמה, כשביקשנו להרחיב את הלחץ הצבאי לחאן יונס ולאחר מכן לרפיח, נתניהו היסס ובלם”.

גנץ הוסיף וטען: “גם כשרצינו לבנות פרוזדור בציר מורג, כדי לטפל באופן מהיר בגזרה הדרומית, בלי האתגרים המדיניים של ציר פילדלפי, נתניהו סירב. זה לא מפתיע אותי, משום שנתניהו סירב ועדיין מסרב להכניס את החזרת תושבי הצפון הבוער והנטוש הביתה בביטחון ומהר ככל הניתן כמטרת מלחמה. וזה לא מפתיע אותי, כי נתניהו מתעסק בשרידות פוליטית, ופוגע ביחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, בזמן שאיראן מתקדמת לעבר גרעין.

“אנחנו עומדים כאן מולכם כדי להגיד את האמת שלנו: צריך להחזיר את החטופים גם במחיר כבד מאוד. צריך לסגור את עזה מדרום כדי שלעולם לא יחזור השבעה באוקטובר. צריך יהיה לחזור לציר פילדלפי כשנידרש. צריך להעביר את המערכה צפונה. צריך לייצר בריתות אזוריות מול איראן, ולבלום את הדהירה שלה לגרעין.

“בישיבת הקבינט הראשונה במלחמה אמרתי שילדים שלא עלו לכיתה ט’, עוד ילחמו בעזה. זו אכן מציאות חיינו. מי שמעלה בדעתו שלא נוכל לחזור להילחם, מי שחושב שסינוואר ירים ידיים וילך להסדרה ארוכת שנים – עדיין ישן בשישה באוקטובר.

“אני אומר כאן לכם אזרחי ישראל את האמת: כמו שנכנסנו לעזה לתמרון כשהוא היסס. כמו שהלכנו על המתווה להשבת החטופים שהוא ניסה למסמס. כמו שחזרנו להילחם כשצריך היה לאחר המתווה הקודם. בדיוק כך – אנחנו נחזור לפילדלפי אם וכאשר נידרש. כמו שנחזור לפעול בזייתון ובחאן יונס ובכל מקום אחר. ואם נתניהו לא מבין שאחרי השבעה באוקטובר הכל השתנה. אם יש לו ספק שסינוואר יחוסל. שנגיע לאן שצריך תמיד”.

גנץ, האיש שנכנע ללחצים של השמאל לפרוש מהממשלה, תקף את נתניהו: “אם הוא לא מספיק חזק לעמוד בלחץ הבינלאומי – שיניח את המפתחות וילך הביתה”.

לדבריו, “הגיעה העת להגיד מה כן ולהתקדם: צריך להביא עסקה – בין שבשלבים ובין שבשלב אחד. העיקר שנגיע למתווה להשבת חטופים ונממש אותו. עלינו להבטיח בניית מכשול תת קרקעי לאורך פילדלפי ולהפנים שנידרש לשחרר רוצחים ארורים.

“גם ברגעים הקשים האלו, נזכור שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. פעלנו שנה, נפעל עוד שנים. צריך לעלות למתקפה בצפון ולהחזיר את התושבים. צריך לטפל באיום שבונה מולנו איראן”.

גנץ הוסיף ופנה לנתניהו: “כדאי מאוד להיות זהיר כשמפחידים ומנופפים במושג ‘איום קיומי’. נכון, אויבנו רוצים להשמידנו, ובשנה האחרונה, תחת הממשלה שלך ובאחריותך, אויבנו גם הצליחו ליישם את רעיון הפלישה לשטח ישראל, לכבוש יישובים, ולהפעיל סביבנו טבעת אש מכמה זירות”.

הוא הדגיש: “ציר פילדלפי הוא לא האיום הקיומי על מדינת ישראל – ציר הרשע של איראן הוא האיום הקיומי עלינו. איום קיומי מורכב גם מקריסת כל מרכיבי החוסן של מדינת ישראל – הכלכלה, שימורו של צבא העם, בטחון הפנים שנשחק, המבנה הדמוקרטי-חוקתי והפילוג שקורע אותנו ולכן חייבים לצאת לבחירות שיחזירו את האמון בין העם לנבחריו, ולבנות פה ממשלת הסכמות לאומית שתהיה ראויה לעם הנפלא הזה. התמודדות עם איום קיומי עוברת דרך ביטחון לאומי אמיתי ודרך חוסן חברתי והסכמה רחבה, ללא קיצוניים. כשהאינטרס המוביל הוא האינטרס הלאומי, ולא האישי והפוליטי הצר ולהתמודדות עם האיום הקיומי האמיתי – אתה, כבר אינך מסוגל לדאוג”.

גנץ נשאל מדוע לא טיפל בציר פילדלפי כשהיה רמטכ”ל במבצע ‘צוק איתן’ לפני כעשור והשיב תשובה מתחמקת: “למבצע צוק איתן היו מטרות מוגבלות וזה מה שעשינו”.

איזנקוט אמר בהמשך כי הוא “לא מקל ראש באיום של פילדלפי – נתניהו עושה דה לגיטימציה למפקדי צה”ל. הסירוב של ראש הממשלה לעדכן את מטרות המלחמה נענו בסירוב החל מהחודש השלישי. המטרה של החזרת תושבי הצפון לא נמצאת במטרות”, הוסיף וטען כי נתניהו “הולך ללא מצפן”.

איזנקוט, שדוחף לוויתורים, הוסיף וטען: “מצבה האסטרטגי של ישראל לא תוכרע על ציר פילדלפי”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה: “המציאות מדברת בעד עצמה. מאז שגנץ ומפלגתו פרשו מהממשלה, ישראל חיסלה את רמטכ”ל חמאס ואת רמטכ”ל חיזבאללה, תקפה את החות׳ים, כבשה את ציר פילדלפי – צינור ההתחמשות של החמאס – וביצעה התקפת מנע נגד חיזבאללה שסיכלה את תכניתו הזדונית והשמידה אלפי רקטות שכוונו לגליל. מי שלא תורם לניצחון ולהשבת חטופינו, מוטב שלא יפריע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות