כשהתינוקת על האוטובוס: נהג ערבי השאיר אמא בתחנה – וסרב לעצור

חיים טוויל
|
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 20:47
לפני 4 חודשים המתינה אישה עם תינוקת לאוטובוס מירושלים לבית שמש • כשהאוטובוס הגיע, מסרה את התינוקת לאישה אחרת ופנתה לשים את חפציה בתא המטען • הנהג החל בנסיעה – וסרב לעצור •  הורי התינוקת הגישו תלונה במשטרה – אך זו סגרה את התיק •  חוננו הגיש ערר

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה לפקרליטות בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה, בו נהג אוטובוס ערבי השאיר בתחנה אמא – כשהתינוקת שלה על האוטובוס, וסרב לעצור את נסיעתו.

למרות שלאירוע היו עדים רבים החליטה המשטרה על סגירת התיק.

בערר מתאר עו”ד בלייכר את האירוע החמור: “בתאריך 01.05.24 המתינה העוררת עם בתה התינוקת, בת 4 חודשים בלבד, לאוטובוס קו 618 של חברת תנופה.

“העוררת החלה לקפל את העגלה לצורך הכנסתה לתא מטען והעבירה את התינוקת לאישה שהציעה לה את עזרתה. האישה עלתה עם התינוקת לאוטובוס בעוד העוררת מסיימת להניח את העגלה בתא מטען ונגשת לעלות מהדלת הקדמית. לפתע בלא התראה מוקדמת סגר הנהג החשוד את הדלת והחל להתקדם בנסיעה.

“העוררת דפקה על דלת האוטובוס בלחץ עצום, תוך שנוסעי האוטובוס צועקים לנהג לעצור את האוטובוס, שכן התינוקת בת 4 חודשים ללא אמא. האישה שאחזה בתינוקת נגשה לנהג ודרשה ממנו לעצור את האוטובוס לעוררת ולמצער לעצור על מנת שהיא תרד עם התינוקת להשיב אותה לאמה.

“הנהג באטימות לב ובזדון המשיך בנסיעה חרף זעקות האישה והנוסעים.

“העוררת- אמה של התינוקת שנותרה בתחנה החלה לבכות בהיסטריה, תוך שאישה אחרת מזעיקה את המשטרה. המשטרה הצליחה ליצור קשר עם פקח של החברה שעצר את האוטובוס ביציאה מהעיר. ניידת הביאה את העוררת לאוטובוס בעודו מעוכב ביציאה מהעיר. לשאלת השוטרים לנהג מדוע נהג כך, היתמם הנהג וטען שחשב שהאישה עם התינוקת היא אמה של התינוקת ושוחרר להמשך דרכו”.

בלייכר מדגיש בערר, כי למרות חומרת האירוע והעדים הרבים שהיו באוטובוס בחרה המשטרה לסגור את התיק: “בעלה של העוררת ניגש למשטרה להגיש תלונה שבועות מספר לאחר האירוע בתחנת מרחב דוד אך סורב, בתחילה בשל עומס ובפעם השנייה נאמר לו על ידי חוקר שזה לא מקרה מתאים לתלונה.

“העוררת החליטה לא לוותר והגישה תלונה מקוונת, בה גוללה את פרטי האירוע. למרבה הצער והבושה גם תלונה זו נסגרה בעילה שאינה מתאימה להליך פלילי”.

בלייכר מפרט בערר את העבירות אותן ביצע נהג האוטובוס ודורש לפתוח את תיק החקירה ולהעמידו לדין: “מדובר באירוע מחריד וחמור בו נהג, כנראה ממניעים אנטישמים או כל מניע אחר מחליט להתעלל באמא ותינוקת בת 4 חודשים בלבד, תוך שהוא בורח לאמה עם התינוקת ברכב האוטובוס. חטיפת תינוקת בת ארבעה חודשים מאמה המבועתת ונסיעה בזדון חרף צעקות הנוסעים ותחנוניה של האישה שאחזה בתינוקת, הינה עבירה זדונית מרושעת ומעידה על מסוכנותו הרבה של אותו נהג העלול לחולל אסון רב נפגעים בבוא העת המתאימה לדעתו המעוותת.

“מדובר בהתנהגות פלילית חמורה ביותר, המהווה אף עילה למעצר עד תום ההליכים של הנהג החשוד. העיוורון של הרשויות בהבנת הסיטואציה והותרת הנהג החשוד על ההגה הינה מחדל זועק לשמים. אבקש לפתוח את התיק מחדש, לעצור את הנהג החשוד לחקירה ולמצות עימו את הדין”.

עו”ד בלייכר לחרדים 10: “בחודשים אחרונים מגיעות למשרדנו עשרות תלונות על נהגי אוטובוס בני מיעוטים. ישנם הרבה תלונות על בלימת פתע של אוטובוסים ללא סיבה על ידי נהגים בני מיעוטים כאשר כל האנשים שעומדים עפים לקול גיחוך של הנהג.

“הגיעו אף מקרים של שאנשים שגפיהם נשברו כתוצאה מאירועים כאלו. מקרים של נהגים עם אוטובוסים ריקים שבכוונה לא עוצרים בתחנות לקול מחאת נוסעים שבאוטובוס ועוד אירועים של התעללות מסוגים שונים.

“לצערנו אין ביכולתנו לטפל בכל האירועים, ודאי כאשר אין אפשרות להוכיח את כוונות הזדון של אותם נהגים. מאידך, כל אירוע פלילי טרוריסטי שניתן להוכחה אנו פועלים בכל הדרכים שימוצה הדין.

“מדובר באירוע זדוני חמור ביותר שמותיר צלקת עמוקה על נפש הקורבנות. נהגי אוטובוס מתעללים על רקע לאומני הם פצצה מתקתקת של טרור. הכתובת על הקיר והפיגוע המוני שייעשה על ידי נהג אוטובוס טרוריסט חס וחלילה זה עניין של זמן אם לא נתעורר עכשיו. אנו קוראים לציבור לפנות לחברי הכנסת ולמשרד התחבורה, לדווח על כך ולדרוש יחידת פיקוח שתפעל באופן מוסווה לאתר נהגים מתעללים על רקע טרור ולדאוג לסילוקם המידי מההגה בטרם יהיה מאוחר”.