הפרשן עמית סגל מסביר: את מי ניסה נתניהו לשכנע על ציר פלדלפי?

המגיש עופר חדד תהה באולפן חדשות 12 את מי ניסה ראש הממשלה לשכנע אמש בנאומו על החשיבות בהישארות בפילדלפי • הפרשן עמית סגל הסביר: "ניסה לראייתו לתקן את הנזק שנגרם מהעובדה שמפגינים יוצאים לרחובות, ובכך לשיטתו של נתניהו מתגמלים את רצח החטופים הבא"
חרדים 10
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 17:54

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הסביר בצהריים (שלישי) באולפן את מי ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשכנע אמש על חשיבות הישארות כוח צה”ל בציר פילדלפי.

סגל: “ציר פילדלפי חשוב מהטעם הפשוט שדרכו הוברחו כמעט כל כלי הנשק שסייעו לרצוח 1200 ישראלים ולהרוג מאוחר יותר עוד מאות חיילים במהלך התמרון הקרקעי”.

הוא מתח ביקורת על מבקרי נתניהו ואמר: “אם אתם אומרים שנתניהו לא הזכיר את זה שמונה חודשים, זה אחלה טיעון נגד נתניהו, אם אתם אומרים שנתניהו הצביע בעד ההתנתקות על אף שעד הסוף לא היה ברור אם פילדלפי בידנו או לא, יש לכם אחלה טיעון נגד נתניהו. אם אתם אומרים שנתניהו תמך בהתנתקות והצביע בעדה שש פעמים, יש לכם אחלה טיעון נגד נתניהו”.

סגל עקץ את כלי התקשורת: “אגב, תמיד משמח לראות, באיחור של 20 שנה, את התקשורת הישראל מבקרת מישהו שהצביע בעד ההתנתקות”.

הוא הסביר: “זה אחלה טיעון נגד נתניהו, הוא לא טיעון נגד ציר פילדלפי. אני מסתכל עד עכשיו, מקשיב קשב רב ומנסה לשמוע טיעון הגיוני אחד שיסביר לי במה נתניהו טעה אתמול”.

המגיש עופר חדד שאל: בסוף הנאום הזה היה נאום שבא להחזיר אמון בכנות כוונותיו, להחזיר אמון של ציבור לא מבוטל במדינת ישראל שאתה רואה גם בסקרים שחושב שהשיקולים שמניעים אותו הם פוליטיים. אני לא חושב שהשאלה היא פילדלפי ולכן אני חוזר לשאלה של היכולת לשכנע, מי היה קהל היעד שהוא ניסה לשכנע אתמול?

סגל ענה: “יחיא סינוואר. כשהוא אמר את שתי המילים, ‘תשכח מזה’, הוא ניסה לראייתו לתקן את הנזק שנגרם מהעובדה שמפגינים יוצאים לרחובות אחרי ששישה חטופים נרצחים ובכך לשיטתו של נתניהו מתגמלים את רצח החטופים הבא. זה בעצם הסיפור. אמון, פוליטיקה, אלה דברים אחרים, זאת הייתה המטרה של נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות