פרוש בפתיחת השנה בבית שמש: ‘נעשה פה מהפך אדיר תוך חצי שנה’

אריה ריבקינד
|
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 16:22
שר ירושלים ומסורת ישראל ויו”ר שלומי אמונים,  סייר במוסדות חינוך בבית שמש, כאורחו של ראש העיר שמואל גרינברג • “עם ישראל נמצא בתקופה קשה ביותר, אבל כשנכנסים לכיתה ורואים ילדי תשב”ר לומדים חומש מקבלים עידוד וחיזוק”

פתיחת שנת הלימודים תשפ”ה: מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל ויו”ר שלומי אמונים,  סייר היום (שלישי) במוסדות חינוך בבית שמש כאורחו של ראש העיר שמואל גרינברג.

את הסיור ליוו נציגי הסיעה האגודאית ‘כח – שלומי אמונים ומחזיקי הדת’ מ”מ וסגן ראש העיר, שמעון גולדברג, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק פיתוח כלכלי ישעיה וייסמן, חבר מועצת העיר וממונה החברה הכלכלית, אברהם נחמן פרנקל.

כמו כן השתתף בסיור ממונה החינוך מ”מ וסגן ראש העיר יצחק אלמליח מש”ס.

הסיור נפתח בקמפוס הענק של מוסדות החינוך ברמת בית שמש ד’, בביקור בתלמודי התורה זיו התורה, דרכי תורה – מאה שערים וצאנז.

במקום התקבלה סקירה מראשי המוסדות על תהליך פתיחת שנת הלימודים והאתגרים שקיבלו מענה מיטבי מהעירייה.

לאחר מכן התקיימה קביעת מזוזות וחנוכת מבנה חדש ברמת בית שמש ג’-2 אשר ישמש 6 גני ילדים.

מנכ”ל החברה הכלכלית, עו”ד זאב לכוביציקי, סקר את תהליך הבנייה המואץ שהתקיים בהנחיית ראש העיר וממונה החברה הכלכלית,  במטרה לפתוח את המקום בשנת הלימודים הנוכחית.

השר  פרוש שיבח במהלך הסיור את ראש העיר, נציגי הסיעה האגודאית הכלל-חסידית, וממונה החינוך, על ניהול מיטבי של תהליך פתיחת שנת הלימודים. “היה מהפך כל כך גדול שקל לשכוח את מה שהיה לפני כן, אבל רק לפני חצי שנה התחלפה פה ההנהגה. להביא לפתיחת שנת לימודים כה מוצלחת בתוך 6 חודשים זה בהחלט היסטוריה”.

השר פרוש הוסיף: “עם ישראל נמצא בתקופה קשה ביותר, אבל כשנכנסים לכיתה ורואים ילדי תשב”ר לומדים חומש מקבלים עידוד וחיזוק. בכל פעם שבאים לבית שמש נפעמים מחדש מתנופת ההתפתחות האדירה והבינוי של מוסדות החינוך שיאפשרו לדור העתיד להתחנך כראוי, ברוחניות ובגשמיות”.

ראש העיר, שמואל גרינברג: “אני שמח לציין את פתיחת שנת הלימודים בבית שמש, ומודה לשר פרוש על הביקור והתמיכה. אנו רואים בשנה הזו הזדמנות לחזק את מערכת החינוך בעיר ולוודא שהיא עונה על כל הצרכים של התלמידים, ההורים והצוות החינוכי.

“אני מודה לשותפיי לדרך, סגני שמעון גולדברג שניצח על המלאכה בהובלתו את מינהל ההנדסה, אברהם נחמן פרנקל בחברה הכלכלית על עבודה מסביב לשעון וישעיה וייסמן בעבודתו בעירייה במסירות רבה. השותפות הזו מסייעת לנו להתמודד עם האתגרים ולספק חינוך איכותי לכל ילד וילדה בבית שמש”.

מ”מ וסגן ראש העיר שמעון גולדברג: “בסיור ראינו מאות ילדי תשב”ר יושבים ולומדים בכיתות מסודרות, זה הזמן להודות לראש העיר שמואל גרינברג מוביל המהפכה בעיר בית שמש, שחודשים ארוכים התמסר ללא ליאות ימים ולילות למען המטרה החשובה שילדי העיר יוכלו לפתוח היום את הלימודים בתלמודי התורה בצורה הטובה ביותר, יחד עם חבריי לסיעה ישעיה וייסמן וממונה החברה הכלכלית אברהם נחמן פרנקל וממונה החינוך מ”מ סגן ראש העיר יצחק אלמליח. זה הזמן גם להודות לכל מנהלי מוסדות החינוך שנתנו בנו את האימון לכל אורך הדרך ועכשיו רואים את פרי העמל של כל התקופה האחרונה”.

חבר המועצה, ישעיה וייסמן: “בית שמש מתרחבת וברוך ה’ כל שנה אנו רואים את הגידול המבורך של הילדים בכל שכונות העיר וכל הכיתות מלאות בילדים. כל שנה יש שכונה חדשה שמתאכלסת ואתגרים חדשים ואני מודה לראש העיר שמואל גרינברג, לחברי לסיעה ולממונה החינוך איציק אלמליח על המאמצים הגדולים שהושקעו בבניית הכיתות החדשות ושיבוצם”.

ממונה החברה הכלכלית וחבר המועצה אברהם נחמן פרנקל נשא דברים בטקס חנוכת המבנה החדש והודה על שיתוף הפעולה יחד למען המשך מהפכת מבני החינוך בעיר. “אנו שמחים לפתוח את השנה עם ילדי העיר בית שמש בעוד מבני חינוך ראויים ומכובדים, אני רוצה להודות לידידי ראש העיר ולכל הצוות שעשו יחד את המלאכה במאמצים גדולים ובעבודה אינטנסיבית מסביב לשעון כדי להגיע לרגעים המרגשים האלו”.