החרדים מאיימים: לא תמרחו אותנו, לא נבוא להצבעה על התקציב

הסיעות החרדיות מאיימות כי לא יתמכו בתקציב עד לפתרון שלל הנושאים הקשורים לחינוך החרדי - תקציב הישיבות, סבסוד המעונות, תכנית אופק חדש והחוב של רשת 'החינוך העצמאי' • גפני נועד עם נתניהו בשבוע שעבר - ללא תוצאות • בכיר ביהדות התורה: "לא רק בן גביר יודע לאיים"
חרדים 10
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 13:39

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מכנס בצהרים (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת קידום התקציב לשנת 2025 – אבל בקואליציה כבר מתעורר המשבר הבא.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הסיעות החרדיות מודיעות כי עד שלא ייפתרו שלל הנושאים הקשורים לחינוך החרדי – תקציב הישיבות, סבסוד המעונות, תכנית אופק חדש והחוב של רשת ‘החינוך העצמאי’ – הם אינם מתכוונים לתמוך בתקציב ולהעביר אותו.

ביהדות התורה הודיעו: “לא תמרחו אותנו שוב. אל תחפשו אותנו, אנחנו לא באים”. במפגלה הוסיפו וטענו: “אנחנו מתואמים גם עם ש”ס”.

בשבוע שעבר נפגש יו”ר ועדת הכספים משה גפני עם נתניהו במשך שעה ארוכה, אך לא יצא עם פתרונות.

על רקע ההתנהלות בעבר, הח”כים החרדים חוששים שגם הפעם “ימרחו” אותם עד להצבעה על התקציב, יבטיחו הבטחות שלא יקוימו – והם יישארו ללא פתרונות.

בכיר ביהדות התורה אמר ל’ישראל היום’: “חודשים ארוכים אנחנו שומעים הבטחות על גבי הבטחות, מורחים אותנו. הכל תקוע. נכון שיש מלחמה ונכון שסדר היום חשוב אבל זה המצב וזה לא הולך להשתנות וצריך לפתור גם את הבעיות הללו”.

לדבריו, “נכוונו בעבר עם סיפורי הרפורמה והתקציב ועכשיו אנחנו לא מתכוונים לוותר או לתת שימרחו אותנו, מי שנכווה ברותחים, נזהר בצוננים. לא רק בן גביר יודע לאיים ולהשיג את הדברים החשובים לו. הקואליציה רוצה להביא בשבוע הבא קריאה ראשונה בעניין תיקון התקציב – שיחפשו אותנו או שיעבירו בלי יהדות התורה וש”ס. הודענו ליו”ר הקואליציה שעד שנושא החינוך לא נפתר אין הצבעה. נגמרו המשחקים”.

בסביבת שר האוצר אמרו ל’ישראל היום’: “משוכנעים שהסיעות החרדיות לא יפגעו במפונים ויביאו להוצאתם מבתי המלון לרחוב בהעדר תקציב למימון המשך השהות בבתי המלון והמענקים, וגם לא יפגעו בהמשך המעטפת הכלכלית למילואמניקים שנושאים בנטל המלחמה ומביאים במסירות נפש את הניצחון והביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות