המצלמה תיעדה ערבי שפינצ’ר רכבי יהודים סמוך לכותל – והוא נעצר

חיים טוויל
|
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 12:57
עו”ד חיים בלייכר  פנה למשטרה בבקשה לעצור ערבי שתועד במצלמת רכב מפנצ’ר מספר כלי רכב של יהודים שחנו בסמוך לכותל המערבי בתשעה באב • בעקבות פנייתו נעצר הערבי •  עו”ד בלייכר: “המרחק בין פגיעה ברכוש לבין ניסיון לרצוח יהודים הינו כפסע”

ביום תשעה באב תועד ערבי בחניון שער ציון, הסמוך לכותל המערבי, כשהוא מפנצ’ר את גלגליהם של מספר כלי רכב של יהודים שחנו במקום.

אחד מבעלי הרכבים פנה באמצעות חוננו למשטרה והעביר תיעוד ממצלמת הרכב שלו, בו נראים בבירור פניו של הערבי, בעת שהוא מבצע  את מעשיו.

בעקבות התיעוד נעצר הערבי על ידי המשטרה.

במכתב ששלח עו”ד בלייכר למשטרה הוא מתאר את האירוע: “מרשיי, תושבי ירושלים, נסעו לכותל בתשעה באב, ולשם כך החנו את רכבם בחניון שער ציון. כאשר חזרו מרשיי לרכב גילו כי אלמוני הסיר מהרכב מדבקה, ובהמשך גילו כי הגלגל מנוקב וכי נגרם לו נזק בלתי הפיך בשווי אלפי שקלים.

“עיון בסרטוני מצלמות הרכב העלה כי המעשה בוצע על ידי נהג מונית בן מיעוטים, אשר ניקב גם את גלגליהם של רכבים נוספים במקום”.

בלייכר הדגיש במכתבו, כי מעשיו של הערבי נעשו ממניע לאומני: “מדובר במעשה חמור של נזק לרכוש אשר נעשה על רקע לאומני וממניעים אנטישמיים, במקום ציבורי ובפנים גלויות, ללא פחד ומורא מאימת הדין. לא ייתכן כי בעיר הבירה של מדינת ישראל, יחששו יהודים להחנות את רכבם ויאבדו את תחושת הבטחון הבסיסית, ומאידך המפגעים יעשו ככל העולה על רוחם ללא כל חשש.

“מדובר במפגע הפועל בעזות מצח ובשל כך צפויה ממנו מסוכנות גבוהה לבצע מעשים חמורים אף יותר, ובמיוחד כשמדובר בנהג מונית הבא במגע עם ציבור רחב. אבקש כי יוגש כנגדו כתב אישום מחמיר בגין היזק לרכוש ממניע גזעני”.

עו”ד בלייכר אמר לחרדים 10: “הפורע ביצע פשע שנאה כלפי יהודים באשר הם. הפורעים האיסלמסיטיים מנצלים כל הזדמנות לפגוע ביהודים. המרחק בין פגיעה ברכוש לבין ניסיון לרצוח יהודים הינו כפסע. אנו קוראים למצות את הדין עם הפורע למען ביטחון תושבי ירושלים”.