טלטלה במטכ”ל: מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי יפרוש מתפקידו

האלוף תמיר ידעי, שנחשב כמועמד לשרת כסגן הרמטכ"ל הבא ומוגדר כאחד המוחות המבריקים במטכ"ל, יעזוב את התפקיד בעוד כמה שבועות "מסיבות אישיות" • אלה ארבעה מועמדים אפשריים לתפקיד במקומו
חיים טוויל
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 11:54

מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, פורש מתפקידו “מסיבות אישיות”.

הוא עדכן את הרמטכ”ל הרצי הלוי כי בכוונתו לפרוש בשבועות הקרובים. שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את הבקשה.

גורמים בצה”ל סבורים, .כי החלטתו של האלוף ידעי נובעת גם מהערכה כי הלוי לא מתכוון להמליץ עליו לתפקיד סגן הרמטכ”ל הבא.

לפי דיווח בוואלה, מצב שכזה יחייב את הרמטכ”ל למנות מפקד זרוע יבשה חדש, ומגדיל את הסיכוי של האלוף אורי גורדין, אלוף פיקוד הצפון, לשרת כסגן הרמטכ”ל הבא.

חשוב לציין, כי יש ביקורת על התנהלותו של האלוף גורדין בתקופה האחרונה כמפקד פיקוד צפון, במסגרת הלחימה מול חיזבאללה.

האלוף ידעי החל את דרכו בצה”ל בשנת 1988 כלוחם בגדוד 51, ומאז פיקד על גדוד 13 ויחידת אגוז, היה למח”ט גולני בגיל צעיר ולאחד ממפקדי השדה המובילים.

אחרי מלחמת לבנון השנייה קיבל את הפיקוד על עוצבת אדום, ומאז פיקד על אוגדת יו”ש, פיקוד העורף, פיקוד המרכז, ולבסוף, בתפקידו האחרון, על זרוע היבשה. לפי אמיר בוחבוט בוואלה,  הוא מוגדר כאחד המוחות המבריקים במטכ”ל.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ, כתב על ארבעה מועמדים אפשריים לתפקיד מפקד זרוע היבשה, במקומו של האלוף תמיר ידעי:

1. מפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן – המועמד הבולט ביותר לקידום למטכ״ל מבין תתי האלופים בצה״ל. יש שיאמרו – מפקד האוגדה המצטיין של המלחמה. הראשון שנכנס לפקד על התמרון ברצועת עזה כבר בסוף אוקטובר, ומאז – יותר מ-10 חודשים ברציפות וללא הפסקה – פיקד על כיבוש צפון הרצועה ועל כיבוש רפיח וציר פילדלפי.

כהן הוא מפקד האוגדה המתמרנת היחיד שטרם קודם – אחרי שגולדפוס ובר כליפא כבר סוכמו לתפקידי אלוף, ולכן אפשר להעריך שאם הוא רק יבקש, התפקיד שלו. השאלה – האם הוא יעדיף להמתין ולהתמודד על תפקיד אלוף פיקוד הדרום, ובינתיים להמשיך לפקד על האוגדה שעליה הוא מפקד שנה אחת בלבד.

2. תא״ל דן נוימן – שהיה מפקד אוגדה 36, וכעת מפקד על המכללה לפיקוד ומטה. ביצע מספר תפקידים בכירים גם בזרוע היבשה ולכן הוא מועמד מוביל וטבעי לפקד על הזרוע. נחשב לקצין איכותי מאוד, והוא ממתין לקידום כבר פרק זמן ארוך.

3. תא״ל נדב לוטן – שהיה מפקד אוגדה 162 ומפקד בסיס צאלים, וכעת מבצע כבר תפקיד תא״ל רביעי כראש חטיבת התורה וההדרכה. גם הוא ממתין לקידום כבר תקופה ארוכה, ועשוי בהחלט להתמנות לתפקיד.

4. אפשרות נוספת: האלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב הפורש. ניב שביצע שורה ארוכה של תפקידי פיקוד בצה״ל, כולל בזרוע היבשה, אמור לפרוש בקרוב מצה״ל עם סיום תפקידו באגף התקשוב. ועדיין, בשנים האחרונות מקובל שעל זרוע היבשה מפקד אלוף בכיר שזה אינו תפקידו הראשון במטכ״ל, מאחר שמפקד זרוע היבשה הוא מפקדם של שני אלופים (ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומפקד פיקוד ההכשרות), ולכן אם הרמטכ״ל יבחר למנות אלוף מכהן מתוך המטה הכללי – הוא כנראה היחיד שרלוונטי לתפקיד כרגע, מבין האלופים המכהנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות