האדמו”ר מסאטמר ביקש – והנגיד ויתר מיד על רבע מיליארד דולר

מצוקת הדיור החרדית: האדמו"ר מסאטמאר זימן את הנגיד רבי עקיבא הערש קליין, איש הנדל"ן שמקים את שכונת 'ויואל משה' - השכונה הגדולה בפאתי קריית יואל, בה נבנים 2000 יחידות דיור, וביקש שיוזיל את המחיר בחצי • כל הפרטים על הבשורה שהדהימה את קהילת סאטמר
יוסף גרינבוים
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 11:26

במהלך הדרשה שנשא האדמו”ר מסאטמר בסעודת ההילולא של רבי יואליש זצ”ל בליל שישי האחרון, הוא התייחס, בין היתר, לנושא הבוער בעולם החרדי:  מחירי הדירות הגואים, שעלו בשנים האחרונות בצורה דרסטית.

גם העיר קרית יואל, מרכזם של חסידי סאטמר במדינת נוי יורק, סובלת מ”עליה מטורפת” במחירי הדירות, כאשר אם לפני חמש שנים נמכר מטר מרובע במחיר של  1800 דולר, כיום המחיר הוא 6000 דולר למטר מרובע.

זעקת אלפי תושבי העיר החרדית הגיעה לביתו של המרא דאתרא, האדמו”ר מסאטמר, והוא הקים ועדה מיוחדת, יחד עם ראשי העיר, על מנת לבדוק את הפן החוקתי בנושא.

בעקבות כך, לפני כחודשיים עבר חוק חדש בעיר: לא מאשרים יותר רשיונות בניה לפרויקטים שימכרו מעל מ-3000 דולר למטר מרובע. ואכן, מספר פרויקטים גדולים עומדים וממתינים.

אלא שהחוק חל על פרויקטים הנדרשים לקבל רישיונות מכאן ולהבא, בעוד שלאור מצוקה הדיור אין זמן להמתין 3-4 שנים עד שהפרויקטים החדשים יוקמו.

לכן זימן האדמו”ר מסאטמאר את הנגיד רבי עקיבא הערש קליין, איש הנדל”ן שמקים בימים אלו את שכונת ‘ויואל משה’ – השכונה הגדולה בפאתי העיר, בה נבנים 2000 יחידות דיור. עד כה נמכרו בפרויקט 1000 דירות, ו-1000 דירות נוספות יצאו בחודש האחרון לשיווק במחיר הרגיל – של 6000 דולר למטר.

במהלך הפגישה ביקש האדמו”ר כי לטובת העיר יהיה הוא “הנחשון לקפוץ ויגרום לקריעת ים סוף ממש”.

בעת סעודת ההילולא הגדולה הכריז האדמו”ר כי הנגיד רבי עקיבא הערש קליין אכן הסכים לבקשתו.

היום (שלישי) הכריז הקבלן, במודעה שפורסמה על ידי ‘ועד הדירות’ שהקים האדמו”ר, כי 1000 הדירות ישווקו בחצי מהמחיר הרגיל בשוק.

בחשבון מהיר איש הנדל”ן ויתר ברגע אחד על  רבע מיליארד דולר, בשל נכונותו להיענות לבקשת האדמו”ר.

‘ועד הדירות’ הכריז כי גם ראש העיר של קרית יואל החליט לשווק, כבר בימים הקרובים, עוד 1000 דירות במחיר עליו הוסכם, בפרויקט שיוקם ברחוב קרלסברג, הממוקם בפאתי היישוב מצדה השני של העיר. מדובר בשטח הנמצא בבעלות העירייה.

הנוסף, ישנם עוד שני פרויקטים – אחד ברחוב חברון ואחד ברחוב בקרטאון – שאמורים לקבל בימים האלו רישיונות, לאחר שהיזמים התחייבו להקים 1000 דירות במחיר הנמוך. כך יהיו בשוק בתוך חמש שנים 3000 דירות חדשות.

בתיעוד: אדמו”ר מסאטמר, רב העיר קרית יואל, בשטח שכונת ‘ויואל משה’, בה בונים 2000 דירות חדשות. צילום: מערכת בחצרות
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות