הבכיר במשטרה: ‘אם היו מערבים אותנו בלילה, הייתי מפזר את הנובה’

נצ"מ בדימוס אייל אזולאי, המפקד במשטרה שהיה אחראי על מסיבת הטבע ברעים, בריאיון לרשת ב על הכשלים, ההפתעה מכמות המחבלים שחדרו - והקשר עם צה"ל ושב"כ • "קיימנו הערכת מצב יחד עם הצבא והשב"כ ממש סמוך למסיבה ולא קיבלנו התרעה או חשש"
חרדים 10
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 10:21

נצ”מ בדימוס אייל אזולאי, ממלא מקום מפקד מרחב נגב במשטרה בבוקר ה-7 באוקטובר, אמר הבוקר (שלישי) בשיחה עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’,  כי צה”ל ושב”כ לא שיתפו את המשטרה במהלך הלילה על התרעות לחדירה מעזה – ולכן מסיבת הנובה המשיכה להתקיים.

אזולאי, שהיה אחראי מתוקף תפקידו על אזור המסיבה ברעים ועל אישורה סיפר: “לא הכרנו עד לתחילת ההתקפה שום אינדיקציה. מפרסומים בתקשורת הבנו בדיעבד שב-23:00 בלילה וב-04:00 לפנות בוקר התקיימו דיונים בצה”ל ובשב”כ. אם היו מערבים את המשטרה הייתי מפזר את מסיבת הנובה”.

“קיבלנו אישור כתוב מצה”ל שמאשר את תוכנית האבטחה במקום. קיימנו הערכת מצב יחד עם הצבא והשב”כ ממש סמוך למסיבה ולא קיבלנו התרעה או חשש בהקשר הזה”, אמר נצ”מ בדימוס אזולאי.

הוא הוסיף: “קצת פחות משלושה שבועות לפני 7 באוקטובר, המשטרה קיימה תרגיל תחת הכותרת ‘פרש פלשת’ שמתרגל אפשרות של התקפה יחד עם הצבא, אבל לא תיארנו לעצמנו שהיא תהיה בהיקפים האלה. התרגיל עצמו תרחש חדירה של עשרות מחבלים מכמה מוקדים בודדים מהגדר. בסופו של דבר חדרו לישראל כ-6,000 מחבלים”.

אזולאי אף טען כי לעומת צה”ל, המשטרה הבינה מהר יותר את גודל האירוע: “מכיוון שיש לנו את מוקד 100 והאזרחים שמדווחים, זה מאפשר לנו לייצר תמונת מצב הרבה יותר ברורה. כבר בשעות הבוקר כשדיברתי עם המפקד ב-06:38 או 06:39, עוד לפני שחדרו מחבלים והייתה מתקפת רקטות – התקבלו החלטות מצילות חיים”.

האזינו לריאיון המלא:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות