חוסל הנוח’בה שפיקד על רצח גיל תעסה – ושתה קולה מול ילדיו

חרדים 10
|
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 09:55
11 חודשים מאז הטבח: חוסל מפקד בכוח הנוח’בה שפשט על נתיב העשרה • באחד התיעודים היותר מוכרים נראה המחבל בבית משפחת תעסה – פותח את דלת המקרר ולוגם קולה, דקות לאחר שאבי המשפחה נהרג כשקפץ על רימון כדי להציל את ילדיו • יחד איתו חוסלו 7 מחבלים נוספים

מערכת הביטחון סגרה חשבון עם עוד אחד ממבצעי הטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר.

מטוסי קרב בהכוונת שב”כ תקפו מתחם ששימש את מחבלי חמאס ליד בית החולים ‘אל-אהלי’ בעזה וחיסלו שמונה מחבלים מגדוד דרג’ תופאח.

בהודעה משותפת של דובר צה״ל ודוברות שב”כ נמסר הבוקר (שלישי) כי  בין המחוסלים היה גם אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת נוח’בה ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס.

המחבל, שהגיע באמצעות מצנח רחיפה,  פיקד על הטבח ביישוב נתיב העשרה, במהלכו נרצח גיל תעסה הי”ד אל מול שניים מילדיו במיגונית.

המחבל האכזרי תועד כשהוא פותח את המקרר בבית המשפחה ושותה לעיני ילדיו הפצועים של הנרצח.

תעסה הי”ד, נרצח על ידי המחבלים כשהציל שניים מילדיו. בן נוסף שלו, אור תעסה הי”ד, שיצא לגלוש בחוף זיקים, נרצח באכזריות.

אחד מילדיו סיפר על הרגעים הקשים שחווה. “יצאנו מהמיגונית וראינו שני מחבלים עומדים מולנו. ניסיתי לפתוח גוגל טרנסלייט כדי להגיד למחבל שאני רוצה לחזור לאמא, והוא יצא מזה, נכנס לפייסבוק והתחיל לתעד את אבא שלי. אחר כך הוא הביא לי כאפה לעורף ואמרתי ‘הצילו, הצילו’ באנגלית, כדי שיעזוב אותי וייתן לי ללכת – שי פשוט בהה באבא”.

השניים הצליחו לבסוף להימלט מהמחבלים ולהגיע לבית אימם שהתגוררה בסמוך כשהם פצועים ומדממים.

אלמנתו של גיל, סבין תעסה, מסרה לאחר החיסול: “הבנים שלי מאושרים וזה הכי חשוב. קורן הבן שלי אמר לי שהוא רוצה לראות תמונה שלו שהוא מת. אני באופן אישי אסגור מעגל רק אחרי שאדע שחיסלו את כל אנשי חמאס ואת סינוואר”.

לפי הודעות דובר צה”ל, בתקיפה חוסל מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ״ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

תקיפת המחבלים בוצעה מחוץ לבית החולים. טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.