במשפחה נדהמו: התארים על הרבי מליובאוויטש הושחתו בקבר הסבא

בני משפחתו וידידיו של הרה"ח הרב משה ברוך גלינסקי ז"ל, שעלו ל'גילוי המצבה'  ב'שלושים'  נדהמו לראות:  התארים "זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע" על שמו של הרבי מליובאוויטש שנחרטו במצבה - הושחתו  • רבנים ועסקנים שנחשפו לזוועה קראו: "לא לעבור לסדר היום, לעצור את הטירוף מייד"
יוסף גרינבוים
ל' אב התשפ"ד / 03.09.2024 02:17

זעזוע ושאט נפש בקהילת חב”ד בלוד: בני משפחתו וידידיו של הרה”ח הרב ברוך משה גלינסקי ז”ל, שעלו היום (שני), ערב ראש חודש אלול, לקברו שבבית העלמין החדש בלוד, לרגל ‘גילוי המצבה’ ביום ה’שלושים’ לפטירתו – נחרדו לגלות כי אלמונים חיללו את קברו.

אותם אלמונים, שבני המשפחה מכנים “חצופים המתיימרים להיקרא חסידים”, השחיתו את המצבה בה הוזכר כי המנוח ז”ל, “היה מקושר בלב ונפש  לכ”ק אדמו”ר מליובאוויטש זצוקללה”ה נבג”מ זי”ע”.

אותם משחיתים קשקשו על המילים “זצוקללה”ה נבג”מ זי”ע” המציינות כי הרבי מליובאוויטש נפטר.

שלוחי חב”ד, רבנים ועסקנים שנחשפו לזוועה, קראו ש”לא לעבור לסדר היום ולעצור את הטירוף מייד”.

אחד מנכדיו, שליח בירושלים, שחזה במראה המביש, כתב בכאב: “לא שזו פעם ראשונה שאני שומע על דברים כאלו, אבל הפעם זה תופס אותי באופן אישי ממש. היום ה’שלושים’ של הסבא שלי. עלינו לקבר – וזה מה שמצאנו. האחריות מוטלת על ההורים והמחנכים שמתירים את הרסן באיצטלה חסידית כביכול. פשוט אין לי מילים, אבל מישהו צריך לקבל ניעור רציני כאן…”

עסקני קהילת חב”ד בלוד, ביחד עם רב הקהילה הגאון רבי ברוך יורקוביץ,  לצד אנשי חינוך קיימו דיון בו הוחלט כי בתום התייעצות מקצועית יוחלט על מספר דרכי פעולה, בשיתוף רשויות החוק, החינוך והרווחה בעיר.

הרה”ח הרב ברוך משה ז”ל, בנו של המגיד הנודע הגאון רבי  יעקב גלינסקי זצ”ל, היה דמות מוכרת, מחסידי חב”ד בחיפה.

בערוב ימיו התגורר בשיכון חב”ד בלוד, קרוב לבנו ולנכדיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות