“ארגוני המחאה הפוליטית שקופצים על הטרגדיה שלנו – תתביישו לכם”

אריה ריבקינד
|
כ"ט אב התשפ"ד / 02.09.2024 19:35
משפחות חטופים ומשפחות שכולות הסבירו במסיבת עיתונאים מדוע נאבקו כנגד השביתה: ” לא ניתן לפגוע במלחמה, לא ניתן לסינוואר לנצח אותנו” • צביקה מור: “התברר שלצערנו מטה משפחות החטופים בחר צד וחבר למחאת קפלן” • איציק בונצל: “תגישו תביעות אישיות נגד הפרא אדם הזה”

משפחות חטופים מ’פורום תקווה’ ומשפחות שכולות מ’פרום הגבורה’ ערכו הערב (שני) מסיבת עיתונאים במאהל הגבורה בירושלים – לאחר שבצהרים קיבל בית הדין הארצי לעבודה את העתירה שהגישו המשפחות נגד החלטת ההסתדרות להשבית את המשק.

במסיבת העיתונאים השתתף גם עו”ד אילן בומבך, שייצג את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים בדיון בבימ”ש.

מנכ”ל פורום הגבורה, וולי וולפסטל: “ביממות האחרונות חזינו בליקוי מאורות במדינת ישראל. ארגון טרור רצחני אשר אנחנו מולו במלחמה כבר חודשים ארוכים רצח את אחינו ואחיותינו באכזריות בשבי. במקום שהציבור בישראל יעסוק במחיר שעל מדינת ישראל לגבות מארגון הטרור, לצערנו אנחנו נתקלים בקולות אשר תוקפים את המדינה, את צה”ל, את ההנהגה ומחלישות את ישראל בזמן המלחמה.

“זו שעה שאנחנו רוצים לחזק את חיילנו בכל החזיתות ולחזק את ההנהגה שימשיכו לעמוד על המשמר. הגדילה לעשות ההסתדרות שהעניק פרס לסינוואר והכריזה על שביתה בלי חוקית ובלתי אחראית שפגעה במדינה ובאזרחיה. אנחנו, משפחות שכולות מפורום הגבורה, יחד עם משפחות חטופים מפורום תקווה, עתרנו לבית המשפט, ובית המשפט קיבל את עמדתנו ואמר באופן ברור שמדובר בשביתה בלתי חוקית. אנחנו פה לומר באופן ברור – לא ניתן לפגוע במלחמה, לא ניתן לסינוואר לנצח אותנו”.

יו”ר פורום תקווה, צביקה מור: “היום התברר שלצערנו מטה משפחות החטופים בחר צד וחבר למחאת קפלן שקיבלה עידוד מכך שנרצחו חטופים. מטה משפחות החטופים שאמור להיות הבית והמשכן לכלל משפחות החטופים בעלי הדעות השונות, מסתבר שהוא בחר צד באופן סופי מה שידענו כבר מההתחלה – הם בחרו בצד של הפלת הממשלה ולא בצד של השבת החטופים.

בעודנו היום נמצאים בהלוויותיהם של הירש גולדבר וכרמל גת הי”ד, בזמן הזה וגם לאחר הלוויות של שלושת השוטרים, אנחנו יודעים לומר בוודאות שמו”מ עם ארגוני הטרור מביא לרחובות ישראל רק מוות. לכן, העסקה הזאת שלא תצא לפועל, צריכה להיפסק. כל מה שיגרום לחמאס להשיב את החטופים, את זה צריך לעשות.

“פעולות שוברות שוויון כמו סיפוח אדמות מעזה בכל יום שהחטופים לא חוזרים, עונש מוות למחבלים, גירוש משפחות מחבלים וחליטת רכוש משפחות המחבלים לטובת משפחות הנרצחים”.

עו”ד אילן בומבך, שייצג בדיון את פורום הגבורה, הסביר במהלך מסיבת העיתונאים: “אנחנו מתמודדים מול שבע זירות, מצב כלכלי קשה מאוד, המשק נמצא במצוקה, הרבה מאוד אתגרים עומדים לפתחנו, ופתאום יוצאים לשביתה. השביתה הזאת הייתה בלתי חוקית ולכן נאלצנו לעשות את מה שהמדינה הייתה צריכה לעשות. לכן היה חשוב מאוד להילחם היום בבית הדין כדי שיהיה פסק דין.

“הם מאוד לחצו על פשרה אבל אנחנו התעקשנו על פסק דין. בית הדין קבע במפורש כי מדובר בשביתה פוליטית, שזו שביתה לא חוקית – אנשים שנפגעו יוכלו להגיש תביעות נגד ההסתדרות בגלל מה שהם סבלו ועל הנזקים שנגרמו להם. זה פסק דין תקדימי שפעם ראשונה קבעו ששביתה לא חוקית, זה תקדים חשוב”.

איציק בונצל מפורום הגבורה הוסיף: “יו”ר ההסתדרות לקח לידיו את החוק ועשה מעשה שלא ייעשה. הוא התנהג כפרא אדם. כך לא פועלים בזמן מלחמה. עמדנו שם כחומה בצורה לא לקבל שום פשרה שהציעה ההסתדרות, אלא ביקשנו פסק דין שיקבע שהשביתה לא חוקית והיא שביתה פוליטית ואין לה קשר להסתדרות.

“אנחנו שמחים מאוד שזאת הייתה החלטת בית המשפט. אני קורא לציבור הישראלי – תגישו תביעות נגד ההסתדרות, ותביעות אישיות נגד הפרא אדם הזה, אסור לנו לסבול עוד כזה מקרה, זה בלתי נסבל ובלתי נסלח. אל תרחמו על ההסתדרות ועל יו”ר ההסתדרות. תגישו תביעות”.

טל גלבוע מפורום תקווה: “שלשום כולנו קיבלנו מכה שבה שמענו ששישה חטופים, בני ערובה, נרצחו בפני החמאס. אני ציפיתי בתור דודה של גיא שהחמאס ישלם מחיר כבד על המעשה הזה. אני ציפיתי שהחמאס לא יקבל מתנות, ומה שקרה עם השבתת המשק זו מתנה גדולה לחמאס. החמאס קיבל מתנה כי חמאס וכל שאר ארגוני הטרור יש להם מטרה אחת – לראות את החברה הישראלית מתפוררת מבפנים.

“כל ארגוני המחאה הפוליטית שקופצים על הטרגדיה האישית שלנו – תתביישו לכם. אתם בפירוש לוקחים צד פוליטי וכרגע אנחנו צריכים לגרום לסינוואר לא לחייך אלא לשלם מחיר פוליטי. המחיר שלו זה עם ישראל מאוחד, גם אם כרגע אנחנו צריכים לזייף את זה, זה מה שאנחנו צריכים לעשות. אתם נתתם לו אתמול פרס ואני מאוד מקווה שמדינת ישראל תדע מה לעשות בשביל שהם ישלמו את המחיר”.

נזכיר כי מקודם יותר היום החליט בית הדין לענייני עבודה לקבל את העתירה שהגישו משפחות שכולות מפורום הגבורה ומשפחות חטופים מפורום תקווה נגד השבתת המשק.

בהחלטה קבעו השופטים כי החלטת ההסתדרות להשבית את המשק היא החלטה פוליטית וכן שהיא דורשת הודעה מוקדמת והגבלה בזמן. כמו כן קבעו השופטים כי לא היה בפתיחת השביתה שום סיבה כלכלית ולא הובהר שום קשר בין הרג החטופים על ידי החמאס לבין היבט כלכלי למשק. נציין כי בעקבות ההכרעה הסתיימה השביתה בשעה 14:30 ולא בשעה 18:00 כפי שהציעו בהסתדרות כפשרה.