קרעי: השביתה יצאה לו ‘דרדלה’ • נתניהו לגלג: בטח התייעץ עם אשתו

חרדים 10
|
כ"ט אב התשפ"ד / 02.09.2024 16:17
נתניהו תקף בישיבת הממשלה את השביתה שהכריזה ההסתדרות: “זה בושה וחרפה, אנחנו במלחמה. זה כמו שהם אומרים לסינוואר – ‘תרצח, אנחנו איתך'”

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני), במהלך ישיבת הממשלה,  את השביתה שהכריז יו”ר ההסתדרות במשק.

“השביתה? זה בושה וחרפה, זה לתת לסינואר מה שהוא רוצה”. בהמשך הוסיף: “אנחנו במלחמה. ארנון בר דוד מחזק את סינוואר בשביתה הזאת. זה כמו שהם אומרים לו: ‘רצחת 6? הנה אנחנו תומכים בך'”.

לפי דיווח של מיכאל שנש ב’כאן חדשות’, שר התקשורת שלמה קרעי הגיב: “יצאה לו שביתה ‘דרדלה'”.

נתניהו השיב בלגלוג: “טוב, הוא (-בר דוד) בטח התייעץ עם אשתו”. (לפי שמועות שלא אומתו אשתו של בר-דוד הייתה במגעים להצטרף לכחול לבן של גנץ).

בהסתדרות ענו לנתניהו  בתגובה המוכיחה כי השביתה אכן הייתה פוליטית: “הטענה המסיתה על כך שהקריאה להשבת החטופים שנמקים בעזה עוזרת לסינוואר נועדה להשכיח מהציבור בישראל מי היה זה שהעביר לחמאס מיליארדי דולרים במזוודות. ראש הממשלה, שבמשמרתו קרה האסון הגדול ביותר לעם היהודי מאז השואה, עדיף שישקיע את מאמציו בהחזרת בנינו ובנותינו – חיים ולא בשקיות שחורות”.

הבוקר עתרה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה בבת ים בבקשה להוציא צו מניעה להשבתה שעליה הכריז יושב ראש ההסתדרות.

בית הדין  הוציא בצהרים צו מניעה לשביתה במשק – וקבע: “השביתה פוליטית, היא תסתיים ב-14:30”.

בהחלטת בית הדין נכתב: “ברי שעסקינן בשביתה פוליטית. לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי. הטיעונים של ב”כ ההסתדרות בפנינו אודות ההיבט הכלכלי לא שכנעו באשר לא הובהר הקשר בין הרג חטופים בידי בני עוולה לבין היבט כלכלי למשק”.