הפורעים שהשחיתו את השלט “די לאנטישמיות בתל אביב” טרם נעצרו

לפני שבוע הושחת שלט שהציב 'חותם' בשדרות רוטשילד בת"א, במחאה על החלטת העירייה לאסור תפילה בהפרדה במרחב הציבורי • דרישה מהמשטרה לעצור המשחיתים: "העובדה כי עד היום לא התקבל כל עדכון, עלולה להעביר מסר שהמשטרה מאפשרת את רמיסת החוק ברגל גסה"
חיים טוויל
כ"ט אב התשפ"ד / 02.09.2024 15:14

עו”ד מיכאל ליטווק פנה במכתב למשטרת תל אביב בשמו של ארגון חותם בדרישה לעצור את משחיתי השלט אותו הציב הארגון בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על החלטת העירייה לאסור תפילה בהפרדה במרחב הציבורי בעיר. שעות ספורות לאחר הצבת השלט שעלותו עשרות אלפי שקלים הוא הושחת. עד כה לא נעצרו המשחיתים.

במכתבו מתאר עו”ד ליטווק את האירוע: “ביום 23.8.24 בשעות הערב הושחת שלט רחוב ענק שהוצב ע”י מרשתי ברחוב שדרות רוטשילד בתל אביב. ביום 24.8.24 עם היוודע דבר ההשחתה, הגישה מרשתי תלונה מקוונת. בתאריך 25.8.24 התקבל אישור בדבר הגשת התלונה שבכותרת. מדובר בהיזק בזדון לשלט עליו שילמה מרשתי עשרות אלפי ₪. השלט הינו ענק וההשחתה המדוברת מהווה נזק משמעותי מאוד של עשרות אלפי ₪. מדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה והפרסום אודות ההשחתה עלה בכלי התקשורת השונים. חרף הנזק הרב שנגרם, החשיבות הציבורית וחומרת העבירה שבוצעה במיקום מרכזי המרושת כולו במצלמות, טרם התקבל כל עדכון בדבר הטיפול בתלונה ואודות מעצר חשודים במעשה”.

ליטווק פונה במכתבו למשטרה ודורש לעצור את משחיתי השלט ולהעמידם לדין: “מדובר באירוע חמור בו על המשטרה לפעול באופן מידי, לבחון את המצלמות המתעדות את האירוע, לעצור את העבריין ולפעול למיצוי הדין עימו. העובדה כי עד היום לא התקבל כל עדכון, עלולה להעביר מסר של אכיפה בררנית לאור תוכנו של השלט ואף עלולה לשדר לציבור כי חרף חומרת המעשים שבוצע ובמיקום מרכזי בלב ת”א, המשטרה מאפשרת את רמיסת החוק ברגל גסה. נוכח המתואר לעיל, לאור חומרת המעשים, הנזק הרב שנגרם בזדון, הפגיעה האנושה בחופש הביטוי, החשיבות הציבורית והמיקום המרכזי המרושת במצלמות בו בוצעה העבירה, אבקש לזרז את הטיפול בתלונה, לעדכן באופן בהול בדבר הטיפול בתלונה, להעביר את תיעוד מעשה העבירה ולעדכן בנוגע מעצר החשודים ומיצוי הדין עימם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות