טקס הכניסה של ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה – נערך בעזה

טקס כניסתו של תא"ל ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד - שפרש מתפקידו בשל מחדלי ה-7 באוקטובר - נערך בשטח הרצועה סמוך לבית חאנון
חיים טוויל
כ"ט אב התשפ"ד / 02.09.2024 14:20

מפקד חדש לאוגדת עזה: תא”ל ברק חירם החליף היום (שני) את תא”ל אבי רוזנפלד – שפרש מתפקידו בשל מחדלי ה-7 באוקטובר.

השניים החליטו לקיים את הטקס בתוך שטח רצועת עזה,  סמוך לבית חאנון. בטקס  השתתפו הכוחות הלוחמים, מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן,  ומפקדים נוספים.

רוזנפלד הודה במהלך הטקס לחירם על “שהגיע לעזרת האוגדה ולחם בה ב-7.10, כולל בקרב בקיבוץ בארי”.

לפני כחודשיים וחצי הודיע רוזנפלד על פרישה מצה”ל בשל חלקו במחדל השבעה באוקטובר.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: “פיקוד דרום ואוגדת עזה, נלחמים מזה כ-11 חודשים במלחמה שנפתחה פתע. מלחמה שהחלה בכישלון גדול, שלנו. מאז נלחמים אנחנו יום וליל כדי לנצח ולהשיב את הביטחון לתושבי היישובים ואזרחי ישראל. נמשיך ונלחם – למען פירוק החמאס, למען השבת חטופינו, למען התושבים וההתיישבות”.

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף אבי רוזנפלד: “אנחנו עומדים כאן עם לוחמי האוגדה שמגינים על יישובי העוטף והעיר שדרות. אנחנו בעיצומה של מלחמה שהחלה בכישלון גדול, במתקפת פתע של האויב, בה תושבי העוטף וכוחות האוגדה לחמו בגבורה מעטים מול רבים במשך שעות ארוכות עד לבלימת המתקפה במחיר דמים כבד וכואב.

“מאז פעלנו באוגדה להקים חיץ בינינו לבין האויב העזתי ולא לאפשר לאף מחבל לחדור לשטח ישראל. עלינו להמשיך לפעול לשינוי יסודי של המצב הביטחוני בעזה כך שלא יהיה עוד צבא חמוש של מחבלים על גבולנו, ואיום החמאס יוסר. במקביל, יש לנו חובה עליונה לעשות כל מה שאפשר כדי להחזיר כמה שיותר מהר את כל החטופות והחטופים הביתה”.

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף ברק חירם: “אנו נחושים להשיג את מטרות המלחמה. נמשיך להילחם עד להכרעת ארגון הטרור חמאס, עד להשבת החטופים והחטופות ועד לחזרת תושבי העוטף בביטחון לביתם. ההגנה על תושבי העוטף היא משימת האוגדה ומשימתי. יחד נפעל למען שיקום הביטחון והאמון וחזרת התושבים לביתם. אני מאמין בכל ליבי באנשי האוגדה במקצועיותם וביכולתם לעמוד במשימות הגדולות הניצבות בפנינו”.

לאורך חודשי המלחמה היו רבים  בשמאל שקראו לרמטכ”ל שלא למנות את חירם, מתנחל מתקוע,  לתפקיד בשל ההחלטה לירות פגז על ביתה של פסי כהן הי”ד בקיבוץ בארי, בו שהו בני ערובה. ההחלטה, בתום התחקיר הצה”לי, התבררה כנכונה והכוח פעל נכון.

צוות תחקור הקרבות בקיבוץ בארי ציין במסקנות שפורסמו,  כי החלטת המטה הכללי ופיקוד הדרום להטיל על תא”ל ברק חירם את הפיקוד על הגזרה ולאחר מכן על בארי הייתה רבת משמעות בהגברת האפקטיביות המבצעית מול האויב, מענה לתושבים, ויצרה בהירות בתמונת המצב ופיקוד נכון של הכוחות הלוחמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות