פתיחת הלימודים ב’שמחה חב”ד’ בקייב: רסיסים נפלו בשטח ביה”ס

זמן קצר לפני הגעת מאות התלמידים לשטח בית הספר היהודי בבירת אוקראינה, גילו אנשי הביטחון רסיסים שנפלו במתחם - אחרי לילה של פיצוצים אדירים: "קרה לנו נס גדול"
נתן פרל
כ"ט אב התשפ"ד / 02.09.2024 11:30

אחרי לילה של פיצוצים אדירים בבירת אוקראינה:  אנשי ביטחון בקייב גילו כי בשטח בית הספר היהודי ‘שמחה חב”ד’ ובניין בקהילה היהודית נפלו רסיסים.

“זה קרה רגע לפני פתיחת שנת הלימודים”, סיפר הרב מרדכי לבנהרץ, שליח חב”ד בקייב. “בדקות אלה של בוקר יום שני אנחנו מתחילים את שנת הלימודים. קרה לנו נס גדול. רסיסים נפלו במגרש בית הספר ובאזורים נוספים ואי אפשר לדמיין מה יכול היה לקרות, לו זה היה מתרחש שעתיים מאוחר יותר”.

200 תלמידים ותלמידות פתחו את שנת הלימודים בבית הספר ובגני הילדים, מרביתם נושאים עמם חרדות, אחרי שנתיים וחצי של לחימה בלתי פוסקת. זה המחזור ה-33 של בית הספר היהודי הוותיק.

למרות הפיצוצים והרסיסים, מרבית ההורים בחרו להביא את ילדיהם ליום הראשון של פתיחת שנת הלימודים. “אחרי שנתיים וחצי של פיצוצים בלתי נסבלים, פתיחת השנה משדרת רוגע ויציבות”, הסבירו ברשת היהודית במדינה JRNU.

במקביל, נפתחה שנת הלימודים בעשרות בתי הספר של ‘אור אבנר – חב”ד’, בכל רחבי אוקראינה.

בכלל בתי הספר לומדים אלפי תלמידים. במהלך שנות המלחמה נבנו מקלטים ומרחבים מוגנים בכלל המוסדות והתלמידים מתורגלים לרוץ לשם במידה וישנה אזעקה.

במהלך הקיץ האחרון השתתפו רבים מהתלמידים בקייטנות ומחנות קיץ שהעניקו להם מעט הפוגה ורוגע בתוך כל הכאוס השורר במדינה ומשפיע ישירות על חייהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות